понедељак, 10.04.2023, 17:14 -> 17:15
Извор: РТС
ДевОпс – еволуција у начину рада информационо-технолошког сектора у компанијама
У сржи ДевОпс-а је аутоматизација, било да је у питању управљање инфраструктуром и апликативном платформом, или процес тестирања, изградње и испоруке нових верзија софтвера. Успешна ДевОпс пракса подразумева знања и технологије које се налазе области рада традиционалних развојних и операционих тимова (development и operations).
ДевОпс треба да представља разбијање традиционалних Дев и Опс силоса и приближавање ових тимова између којих обично постоји висок зид неразумевања и конфузије.
Суштину ДевОпс-а представља комуникација и спремност за излазак из сопствене зоне комфора. Међутим, организације у настојању да имплементирају ДевОпс често греше у приступу, а искуство је показало да постоји много више погрешних начина на које је могуће увести ДевОпс праксе, а свега пар исправних.
ДевОпс не треба да представља нови силос у организационој шеми, али ни споредну функцију у оквиру постојећих тимова – теме на којима ДевОпс покрет инсистира попут безбедности, видљивости и поузданости су исувише важне да би се девелопери или администратори њима бавили само делом свог времена.
Успешна ДевОпс култура живи управо у зони пресека експертизе Дев и Опс тимова и њиховој блиској комуникацији и сарадњи ка остваривању заједничког циља.
Фокус ДевОпс-а се константно помера на горе – ближе апликацијама а даље од инфраструктуре која их покреће, али не треба потцењивати важност operations компоненте ни у данашњем времену јавног клауда и Kубернетеса који комплексност наизглед елиминишу, а у реалности само премештају у друге слојеве технолошког стека.
Пажња је данас додатно усмерена на две крајње тачке у процесу развоју софтвера: девелопера, са циљем што ранијег детектовања грешака, лоших пракси и безбедносних пропуста, и крајњег корисника, да би се што брже и прецизније дошло до одговора на питања како софтвер ради и колико је поуздан из перспективе корисника.
Домаћи стручњаци из Коминг компаније поседују вишегодишњу експертизу у увођењу ДевОпс процеса и пракси, како интерно, пружајући подршку девелопмент тиму који је делом продукт а делом сервисно оријентисан, тако и екстерно, радећи на пројектима са корисницима из различитих сегмената индустрије.
Коментари