Несварени диносаурус у утроби крокодила – чудесно откриће научника

Научници су открили остатке огромног прастарог крокодила убице са делимично свареном бебом диносауруса у стомаку.

Потврђено је да су остаци животиње-убице стари око 93 милиона година, пронађени у Квинсленду, припадали врсти крокодила.

Крокодил је вероватно био захваћен великом поплавом, због које је вероватно био затрпан, и угинуо је недуго после последњег оброка, сматрају научници.

Животиња која је добила име confractosuchus sauroktonos, имала је дужину око 2,5 метара, рекли су научници.

Први фосили необичног створења први пут су откривени 2010. године, и прве студије су откриле кости малог диносауруса величине кокошке у његовим цревима.

Гмизавац је био неидентификовани орнитопод, што је група диносауруса биљоједа средње и крупне величине. Делимично сварени диносаурус је, процењује се, био тежак око килограм до 1,7 килограма.

Научници кажу да је сачувано „запањујућих" 35 одсто крокодила, укључујући скоро целу лобању са регуларно распоређеним зубима, иако су недостајали реп и задњи уд.

„У првом скенирању 2015. године, приметио сам да је кост која је била закопана, и коју смо нашли, изгледала као кокошја кост, и одмах помислио да је то диносаурус", објаснио је Џозеф Бевит, коаутор студије.

„Реч је о створењу које никада није виђено", додао је др Бевит.

Уз даљу анализу коришћењем 3Д дигиталних скенирања високе резолуције и специјализованих рендгенских снимака током наредних неколико година, истраживачи су могли да открију убедљивије детаље о дивовском крокодилу и његовом плену диносауруса.

На основу анализе остатака диносауруса, истраживачи кажу да постоје јасни докази о томе да је крокодил појео диносауруса, јер је јасно да је плен распарчан и да су му кости фрагментиране, што указује на начин храњења као и код данашњих крокодила.

Научници нагађају да је крокодил вероватно био захваћен мегапоплавом, због чега је угинуо пошто је прогутао оброк – диносауруса.

понедељак, 21. октобар 2024.

Re: Knjiga