Одакле долази астероид који „у стопу” прати Земљу

Научници су потврдили да Земљу прати тројански астероид који је добио име 2020 XL5. To je тек други објекат те врсте који је откривен, потврдили су истраживачи.

Реч је о много интересантнијем примерку за истраживање и праћење од претходног, кажу истраживачи.

Штавише, људи ће можда једног дана моћи да посете стену и тамо праве „људске базе", сматрају истраживачи.

Тројански астероиди деле своју орбиту са орбитом планете.

Детектовани су више пута у прошлости, а имена су добили по онима који су први пут пронађени око Јупитера, који су названи по личностима из Тројанског рата.

Али ретко који је икада примећен око Земље – 2010 ТК7.

Међутим, 12. децембра 2020. научници су уочили интригантну појаву, а рана запажања су сугерисала да је то још један земаљски тројанац.

Сада су истраживачи детаљно описали орбиту астероида и тај рад потврђује да је објекат заправо земаљски тројанац.

Још, ипак, остаје нејасно одакле је тачно дошао. Можда је „започео свој живот" у главном астероидном појасу даље у Сунчевом систему, и „био избачен" када је ступио у интеракцију са Јупитеровом гравитацијом, али то и даље остаје нејасно. Међутим, научници знају куда објекат иде, и запажања сугеришу да ће остати у својој садашњој орбити још 4.000 година.

Такође, истраживачи сматрају да је реч о астероиду који се углавном састоји од угљеника.

Нови астероид је и већих димензија од свог претходника.

„Стога ови објекти могу постати идеални за свемирске мисије и, у даљој будућности, за прављење људских база или инсталирање опреме за истраживање и утврђивање могуће користи од посебне локације астероида", пишу аутори који прате астероиде, пратиоце наше планете.

Детаљан рад о коначном статусу овог објекта под именом „Анализа орбиталне стабилности и фотометријска карактеризација другог Земљиног тројанског астероида 2020 XL5", објављен је у научном часопису Nature Communications.

понедељак, 21. октобар 2024.

Re: Knjiga