На плажи у Велсу откривени су отисци стопала диносауруса стари 200 милиона година

Верује се да је отиске откривене на плажи у Велсу направио диносаурус пре више од 200 милиона година, кажу стручњаци.

Палеонтолози из лондонског Природњачког музеја рекли су да се сматра да отисци стопала, који датирају из периода тријаса, припадају врло раном рођаку сауропода.

„Знамо да су рани сауроподи живели у Британији у то време, пошто су кости Камелотије, веома раног сауропода, пронађене у Сомерсету у стенама из истог периода", каже др Сузан Мејдмент, палеонтолог у музеју који је био укључен у истраживањa, наводи се у саопштењу у којем су објављени налази.

Докторки Мејдмент и њеном колеги, професору Полу Барету, палеонтолог аматер је првобитно послао слике трагова на плажи у Пенарту 2020. У почетку су били скептични према налазима.

„Добијамо много упита од стране јавности о стварима које би могле да буду важни отисци, али бројне су геолошке карактеристике које се лако могу заменити са њима", рекла је Мејдмент.

Истраживање француског тима открило је да трагови имају и отиске прстију, дајући научницима довољно доказа да закључе да су трагови у ствари заиста прави отисци диносауруса.

Двоје научника отишло је на лице места да детаљније анализирају трагове и обаве мерења.
„Отисци које смо видели у Пенарту равномерно су распоређени и сугеришу да их је животиња направила док је ходала. Видели смо и ивице, где је тло подигнуто увис. Ове структуре су карактеристичне за активно кретање кроз меко тло", рекао је Барет у саопштењу.

Њихови налази би такође могли да открију информације о начину понашања диносауруса, као што су начин на који су ходали и кретали се у групама.

„Ови типови трагова нису уобичајени широм света, тако да верујемо да ће нови проналазак бити занимљив додатак нашем знању о животињама тријаса у Великој Британији. Запис о тријаским диносаурусима у овој земљи је прилично мали, тако да све што можемо да пронађемо из тог периода додаје по коцкицу на нашу слику онога што се дешавало у то време", рекао је Барет.

недеља, 20. октобар 2024.

Re: Knjiga