Читај ми!

Софтверско решење за управљање електронским фактурама нуди лакше сналажење

Нови Закон о електронском фактурисању мења саме појмове фактуре и фактурисања. Издавање фактуре се стандардизује, те фактура мора да буде израђена на основу UBL 2.1 стандарда, у XML формату. Ово из употребе избацује неке до сада уобичајене начине израде фактуре у електронском (нпр. pdf) и папирном формату.

Систем електронских фактура је тренутно доступан у демо верзији (која још увек не обухвата све предвиђене функционалности), а његово коришћење, тј. слање и пријем фактура, могуће је на два начина – непосредно или преко информационих посредника.

Систем се непосредно користи или преко корисничког интерфејса, или повезивањем софтвера корисника са Системом електронских фактура преко апликативног интерфејса.

Посредно коришћење подразумева употребу услуга информационих поседника, који су за обављање делатности слања, пријема и чувања фактура у име и за рачун корисника добили дозволу Министарства финансија, након свеобухватне провере и одобравања система рада посредника.

Сам корисник остаје одговоран за тачност трансакције која је исказана на рачуну, док за поузданост и безбедност пријема и слања одговара посредник.

Што се чувања тиче, предвиђено је да се фактуре чувају искључиво у Систему електронских фактура, или у случају субјеката приватног сектора, алтернативно код информационих посредника.

Чување фактура у системима самих корисника ће, што се тиче новог прописа и евентуалне пореске контроле, бити неважеће, док траје рок за обавезно чување. Kомплексност новина и релативно кратак рок за прилагођавање су унели доста конфузије у привреду, те се као главно питање поставило – како се прилагодити.

У готово свакој компанији или субјекту који је обвезник примене потребно је прилагођавање постојећег рачуноводственог софтвера или одабир неког од доступних решења за електронско фактурисање.

Пошто ће непосредно коришћење Система електронског фактурисања преко корисничког интерфејса бити непрактично и неефикасно (готово немогуће) за компаније које издају већи број фактура, корисницима је на располагању и услуга информационих посредника. У том случају не морају да размишљају о прилагођавању и перформансама система већ о одабиру поузданог партнера за ову одговорну активност.

Coming нуди апликативно решење које у потпуности одговара законским захтевима и омогућава повезивање корисника на Систем електронских фактура, те креирање, слање, примање и одобравање електронских фактура, као и праћење њихових статуса и пријем обавештења на имејл корисника.

Решење је могуће интегрисати са свим модерним рачуноводственим софтверима и ЕРП решењима, а могућа је и ручна обрада трансакција. Софтверско решење за управљање фактурама можете користити као услугу (кроз Coming Cloud) или на инфраструктури корисника.

Додатно, софтвер за размену електронских фактура је могуће користити интегрисано са Coming ComDoc системом за управљање документима (DMS), где имате прилику да на једном месту, у складу политиком ваше компаније чувате, архивирате, претражујете документацију и управљате њоме кроз успостављање радних процеса по мери сваког корисника. 

недеља, 20. октобар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи