Русија: од угља праве злато

Након 15 година анализирања састава угља, стручњаци Амурског научног центра Руске академије наука, одељења Далеког истока, дошли су до значајног открића. Наиме, група научника је успела да пронађе начин да из сваке тоне искоришћеног угља извуче до једног грама златa.

У плану је да експериментална опрема, која већ постоји, буде постављена на једној од котлова ове године како би се почело са радом на том револуционарном открићу. Научници Амурске области су након дугогодишњих анализа успели да дођу до закључка да свака тона чврстог горива садржи око грам злата.

„На филтерима се таложе како корисне тако и штетне компоненте. Ако прикључак буде 'хватао' макар половину ‒ то је пола грама по тони, а онда је лако израчунати економски ефекат. Односно, изгарањем тоне угља ‒ добили бисмо 1500 рубаља", рекао је генерални директор Амурског научног центра за комплексне иновационе технологије Олег Агејев.

Припремио: Бранислав Јарић

недеља, 20. октобар 2024.

Re: Knjiga