недеља, 11.09.2016, 22:21 -> 22:44
Извор: РТС/Norwegian Business School/ScienceDaily
Аутор: Јелена Радовић Јовановић
Особине креативних личности
Креативност је једна од најважнијих људских особина која доприноси напретку и развоју друштва. То је могућност размишљања изван уобичајених оквира и отвореност за нове идеје усмерене ка одређеном циљу. Креативност је веома тражена у пословном свету, нарочито у трговини, индустрији и маркетингу. Испољава се кроз предлоге за нове производе и услуге или потпуно нове приступе и пословне стратегије. Подразумева се у уметности и приписује оним особама које се њоме баве директно или посредно, у примењеном смислу.
Учесници и поступак истраживања
У потрази за одређеним профилом личности и особинама креативних људи, професор Мартинсен из Норвешке школе бизниса је спровео студију на узорку од 480 појединаца подељених у три основне групе.
У првој групи је било 69 уметника, глумаца, музичара и других чланова уметничких удружења. У другој групи је било 48 студената маркетинга а у трећој групи су били менаџери, предавачи и студенти програма чије активности нису у директној вези с креативношћу.
Истраживачи су прво одредили основне особине личности учесника студије а затим тестирали њихове креативне способности и вештине кроз различите задатке.
Резултати истраживања
Успешно је идентификовано седам основних особина креативних личности. То су:
1. Асоцијативност - ове особе су маштовите, воле игру, имају мноштво идеја, поседују способност да се посвете неком циљу, лако се сналазе и у свету чињеница и у свету фикције.
2. Оригиналност - то су особе које се опиру правилима и конвенцијама, имају бунтовни карактер и тежњу да поступају на начин који их разликује од свих других.
3. Мотивисаност - ове особе теже акцији и деловању, имају усмерен, иновативни став, личну снагу и вољу да се упусте у тешке и изазовне ситуације.
4. Амбициозност - ове особе теже да буду утицајне, препознатљиве и да привуку пажњу.
5. Флексибилност - ове личности су способне да виде ствари из различитих углова и осмисле различите варијанте могућих решења.
6. Известан степен емоционалне нестабилности - ове особе имају тенденцију да се препусте негативним осећањима, променљивог су расположења и нижег самопоуздања.
7. Нижи степен друштвености - ове особе се не обазиру много на околину, тврдоглаве су и склоне да налазе мане код других људи.
Интеракција свих седам наведених особина личности утиче на креативну способност. Највећи утицај на креативно мишљење имају асоцијативност и флексибилност. Професор Мартинсен је објаснио да је то зато што је асоцијативност повезана са генијалном досетљивошћу а флексибилност са проницљивошћу.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар