Мали ајвар, ванилице и 200 милиона евра – вредност имиџа који прави Егзит
Церемонијом отварања којом су доминирале поруке мира, уз традиционални ватромет, али и симболичним пуштањем 22 голубице са Петроварадинске тврђаве, свечано је отворен 21. Егзит. Организатори су саопштили да је кроз фестивалске капије синоћ прошло 43.000 посетилаца.
Иако одржан током пандемије, прошлогодишњи Егзит донео је српској привреди близу 19 милиона евра директних прихода, не рачунајући знатну вредност међународне промоције земље.
Током Егзита, кроз капије тврђаве прође више од 200.000 посетилаца, а истраживања показују да се део њих задржи и у другим деловима земље.
Ни маске, али ни компликована процедура уласка са зеленим сертификатом, нису утицали на то да Егзит прошле године посети највише странаца током 20 година постојања, чак 61 посто од укупног броја посетилаца. Србија је тада била међу ударним вестима светских медија.
„Довољно је дати податак да је чланак само на једном кинеском дневнику прочитан преко милион пута за 24 сата. Да смо били друга највећа вест у Холандији, укључујући и политику и спорт. Тако да је та вест обишла цео свет и ставила Србију поново на мапу у једном позитивном светлу", каже генерални менаџер Егзита Душан Ковачевић.
Већ 18 година Егзит анкетира 1.500 посетилаца на сваком фестивалу, а више од половине каже да им се због њега поправило мишљење о Србији.
„Пошто су се странци упознали са Србијом, заправо нисмо имали оне неке катастрофалне изјаве да овде очекују пљачкаше, ратом разорену земљу, него једну нормалну уређену земљу, леп град", рекао је из Тим центра Предраг Окановић.
„С једне стране побољшање имиџа Србије у свету, које је заиста непроцењиво. Си-Ен-Ен је једне године проценио на скоро 100 милиона долара вредност промо кампање Егзита за земљу, а с друге стране управо повезивање региона, помирење региона", додао је Ковачевић.
Детаљно се анализирају и приходи, па просечан посетилац троши око 400 евра у Новом Саду, а посетиоци из западних земаља готово 600 евра. Уз Егзит их највише интересује култура, али и наша храна.
„Мали ајвар, слатко, џем, мед. Оно што одликује Нови Сад и околину, то је свакако бермет и медањаци, ванилице", истиче Данијела Павелка, власница продавнице сувенира.
У Новом Саду просечно остају пет дана, али многи свој пут настављају по Србији, посету престоници већина не пропушта.
Само српској привреди Егзит је за 21 годину донео више од 200 милиона евра.
Коментари