Оперска сезона Народног позоришта затворена извођењем кантате „Кармина Бурана“
Извођењем кантате „Кармина Бурана“ Карла Орфа, завршена је овогодишња оперска сезона Народног позоришта у Београду.
Сматрао је да са Кармином Бураном тек почињу његова сабрана дела, међутим све што је Карл Орф касније написао, није достигло популарност ове кантате. Песме одабране из истоимене збирке стихова из 13. века, актуелне су и данас: оне славе живот, љубав, уживање.
Дело одликује једноставност музичког израза, а велики број вокалних извођача и појачана ударачка секција, чине га монументалним.
„Он је успео на један тако, рекла бих, не једноставан начин, али нама представљен једноставан начин, а у ствари је врло деликатна и захтевна партитура, успео да дочара све емоције које ми поседујемо као људи. Од оних најбаналнијих, оних најчистијих, најтајанственијих. Тај ударачки корпус који је изузетно присутан, у ствари те бурне емоције подиже све време и код слушалаца и код извођача у оркестру и код солиста“, наводи сопран Снежана Савичић Секулић.
Као солисти наступили су сопран Снежана Савичић Секулић, тенор Стеван Каранац и баритон Драгутин Матић. Хору и оркестру Народног позоришта у Београду придружили су се Хор Радио-телевизије Србије и Хор Дечјег културног центра, а за диригентским пултом била је Драгана Радаковић, наш истакнути сопран и диригент.
„И оперска представа и вокално инструментално дело попут ове кантате је тимски рад и јако је важно да једни друге инспиришемо на сцени. Јер када се оствари та узајамна инспирација, онда обухвати публику и то су онда они концерти и представе о којима се прича и који се памте“, наглашава Никола Мијаиловић, директор Опере Народног позоришта у Београду.
Заводљива музика, увежбан тим и снажна енергија која проистиче из тог споја били су одличан избор за упечатљиву завршницу овогодишње оперске сезоне Националног театра.
Коментари