Ураганке немају чега да се стиде – ко је подбацио, а ко изненадио у финалу Евросонга
Завршена је још једна „Песма Евровизије“, вероватно најишчекиванија досад, пошто је прошлогодишња отказана због пандемије коронавируса. Упркос највећем интересовању домаће јавности за „Евросонг" у последњих неколико година, Србија није забележила пласман којем се јавност надала, али не може се рећи да је 15. место лоша позиција у завршници европског музичког спектакла. Сања, Ивана и Ксенија немају чега да се стиде, имајући у виду да су од публике добиле исти број дванаестица као и победници из Италије.
Ако узмемо у обзир да смо на основу гласова публике заузели девето место, можемо да будемо задовољни, пошто се чини да песме из Србије не допиру до жирија многих земаља учесница, да можемо и да се запитамо да ли се наши представници уопште емитују код њих.
Када се погледа поредак након гласова жирија, примећује се да се само у нијансама разликује од предвиђања кладионица уочи такмичења. Питање је само, да ли су кладионице толико добре у процени победника или се чланови жирија једноставно ослањају на њихове квоте.
Ипак, не смемо да пропустимо да забележимо да је жири Северне Македоније дао једину дванаестицу групи "Hurricane", док им је хрватски жири доделио седам поена. Међу најбољих десет песама били смо и код музичких стручњака из Албаније, који су нам дали један поен.
Од укупно 82 поена, колико смо добили од гледалаца, дванаестице су стигле из Словеније, Северне Македоније, Аустрије, Швајцарске и Хрватске. Пет дванаестица од публике добили су још само победници из Италије, али и представници Литваније и Украјине.
Пет поена доделили су нам бугарски гледаоци, по четири смо добили од Италије и Малте, а по три поена од гледалаца из Немачке и Француске.
Први пут смо добили поене од Аустралије - два бода, а од гледалаца из Шведске један.
Да је током преноса гласала само публика, Србија би се нашла на деветом месту, испред Грчке и Шведске.
Када саберемо све ове бројеве, можемо слободно рећи да наше Ураганке немају чега да се постиде. Сања, Ивана и Ксенија су запалиле, а можда је у њиховом случају боље рећи – одувале, сцену и постигле сјајан успех код домаће публике, о чему говоре сјајне реакције на друштвеним мрежама.
Британска „дупла нула“ за историју
Синоћна завршница „Песме Евровизије“ била је права статистичка бомба за све обожаваоце бројева, пошто су забележене неке досад невиђене ствари.
Навикли смо да представнике Велике Британије виђамо при дну табеле, али синоћни резулат је заиста био незабележен. Откако је 2016. године промењен систем гласања, није се догодило да нека земља забележи „дуплу нулу“, односно да не добије ниједан поен од жирија и публике.
То значи да песма Џејмса Њумана није била међу првих десет песама на одвојеним табелама жирија и публике. Ово је друга британска нула на „Евросонгу“ и нема сумње да ће се позабавити тиме, осим уколико се не повуку са такмичења.
Нулу од публике добили су и представници Шпаније, Немачке и домаћина Холандије, али их је британске срамоте спасило то што су им поједини чланови жирија дали понеки поен.
Међутим, упркос томе што се мислило да су „евровизијске нуле“ новим системом искорењене, интересантно је да се од 1998. године, када је први пут уведено телефонско гласање, није догодило да више од две земље не добију ниједан поен од гледалаца.
Трећа победа Италије на коју се дуго чекало
Ипак, време је да се вратимо у врх табеле. Група "Maneskin" остварила је трећу победу за Италију, земљу која је последњи пут тријумфовала песмом Insieme: 1992 Тота Котуња, у Загребу 1990. године.
Италијански рок јесте освојио највише поена у збиру, али са пет дванаестица од публике, међу којима је једна из Србије, и четири од жирија, не може се рећи да је остварена неприкосновена победа. Италијанима је за руком пошло то што су освојили доста нижих поена. Довољно је рећи да су добили по десет поена од гледалаца у 13 земаља.
Све је то довело до 318 поена од публике, што је уз 206 поена жирија, направило недостижну разлику.
Италија је једина земља „велике петорке“, поред Немачке, која је успела да победи на „Евросонгу“, откако је то правило уведено 2000. године. Због тога ћемо следеће године у финалу гледати 25 земаља, пошто неће бити земље домаћина која се аутоматски квалификује.
Фаворити жирија подбацили код публике
Представници Француске и Швајцарске, који су се нашли на победничком постољу, освојили су по осам дванаестица од чланова жирија, али су код публике подбацили – Француска је добила 12 поена само од Белгије, Португалије, Холандије и Шпаније, а представник Швајцарске само од Албаније.
Остаје жал за неоствареном победом Француске, која би била историјска, пошто би се први пут догодило да је једна земља истовремено победник и „Дечје песме Евровизије“ и великог такмичења.
Без размишљања би се могло рећи да је изненађење вечери било и то што се Шведска није нашла међу најбољих десет земаља у завршници. Изгледа да млади Тусе није успео у ономе што се од шведских представника очекује, с обзиром на то да је завршио на 14. месту, што је најлошији пласман Шведске од 2013. године.
За нама је још једна сјајна „Песма Евровизије“, коју се исплатило чекати, пошто смо добили једно заиста јако такмичење за чији се трофеј равноправно борило доста фаворита, више него уобичајено. Највећу наклоност су ипак добили Италијани, па ћемо после више од 30 година гледати Евросонг са Апенинског полуострва.
Коментари