недеља, 13.11.2022, 15:20 -> 15:24
Извор: РТС, Галерија „Надежда Петровић"
Весни Весић награда Меморијала Надежде Петровић
Награда 31. Меморијала Надежде Петровић под називом „Гестови, знакови живота” додељена је уметници Весни Весић, док су награду Уметничке галерије „Надежда Петровић” поделиле Неда Ковинић и пољска уметница Ола Маћијевска (Маciејеwsка). Специјално признање додељено је загребачком извођачком колективу BАDcо.
Уметничка галерија „Надежда Петровић" у Чачку приредила је церемонију затварања 31. Меморијала Надежде Петровић „Гестови, знакови живота" чији су селектори Бојан Ђорђев и Синиша Илић. Увод читавог дешавања био је завршни део рада „АТ -90 Перформативни архив - Прошивање" Ане Миљанић који се одиграо у Градској библиотеци „Владислав Петковић Дис" где је рад и постављен.
Након тога посетиоци су имали прилике да у „Спомен збирци Богића Рисимовића Рисима" присуствују ауторском вођењу кроз рад Уметничке групе "BADco", „Временске бомбе" Горана Сергеја Присташ и Николине Присташ.
У самој Галерији приређена је промоција каталога 31. Меморијала Надежде Петровић - „Гестови, знакови живота" као и додела Награда Меморијала и Галерије Надежда Петровић.
Након што је селектор Бојан Ђорђев представио садржај каталога и захвалио се свим учесницима у реализацији овогодишњег Меморијала реч је преузео директор Галерије Бранко Ћаловић. Приликом обраћања присутнима он је рекао да припрема сваке од изложби Меморијала Надежде Петровић - укључује цео град, друге установе културе из града, али и знатно шире - колеге из различитих установа и институција у земљи и региону: „Наше ангажовање као организатора сада је на нивоу организационо-продукцијског уз тесну сарадњу са селекторима изложбе и наравно уметницима као главним актерима, јер управо за највеће достигнуће Меморијала можемо сматрати повезивање уметника, дијалог генерација, истицање уметничке креативности и критичких погледа на савремени свет - оно чему је пре сто година тежила и сама Надежда радећи на повезивању културног простора југоистока Европе".
Он је поводом издања каталога Меморијала подсетио на постепене промене у ликовно-графичком и садржајном смислу каталога изложби Галерије: „Последњих година у дизајнерском смислу каталози су заправо креације примењене уметности али када су текстови у питању, увек се ради о крајње сериозним текстовима: истраживачко-аналитичким и теоријско-критичким који одражавају синтезу филозофско-уметничких промишљања и уметничке продукције у оквиру уметничко- историјских, актуелних политичких, социолошких и економских тренутака или феномена уметничке ангажованости".
Након тога су каталог представиле Ана Ереш, научна сарадници Одељења за историју уметности Филозофског факултета, у Београду, ауторка централног текста у каталогу, дизајнерка Катарина Поповић и уредница каталога, Мирјана Рацковић, музејски саветник Уметничке Галерије „Надежда Петровић" у Чачку.
Жири у саставу проф. др Никола Шуица са Факултета ликовних уметности (ФЛУ) у Београду (председник), мр Маријана Цветковић, професорка Универзитета уметности у Београду, и виша кустоскиња у Уметничкој галерији „Надежда Петровић" донео је одлуку да се награда Меморијала Надежде Петровић додели Весни Весић за рад „Зимска бајка" који чине видео и објекти у простору. Представница жирија Маријана Цветковић образложила је награду следећим речима; ,, Дело Весне Весић обједињује искуство и наслеђе социјалистичког друштва и афективне односе који се преносе у промењене друштвене околности. Њена реконструкција личне историје кроз видео, перформанс и објекте је гест феминистичког тумачења друштвених промена које потресају однос приватног и јавног".
Награду Уметничке Галерије „Надежда Петровић" која подразумева смосталну изложбу у Галерији равноправно су добиле Неда Ковинић за перформанс „Луцкасте другарице" и пољска уметница Ола Маћијевска за перформанс „Просторне фигуре" и видео рад „Активација плесне конструкције".
„У комплексној целини изложбе „Гестови, знакови живота", жири је препознао вредност та два уметничка рада који отеловљују гестове преласка из визуелног у перформативно и обрнуто, два пола уметничког истраживања слике и покрета" рекла је у образложењу Маријана Цветковић и додала да је перформанс „Луцкасте другарице" Неде Ковинић, изведен на отварању 31. Меморијала Надежде Петровић „успешан пример микростратегија колективног отпора политикама индивидуализма, конформизма и конзумеризма, који своје темеље налазе у гестовима присности, љубави и хумора, насталих кроз заједништво и сарадњу док рад Оле Маћиевске кроз перформанс и видео, наглашава способност кореографског знања да произведе представе и слике које смело ремете устаљене начине опажања односа простора и времена, а притом позиционирају тело као кључни канал комуникације".
Специјално признање жирија додељено је ове године колективу BADco. за троделни филм „Временске бомбе", као израз подршке и захвалности за вишедеценијски рад у пољу извођачких уметности у региону.
Коментари