Читај ми!

Тријумф позоришта упркос немогућим условима – спуштена завеса Битефа

Двоструко, 54. и 55. издање Битефа, нашег најзначајнијег интернационалног позоришног фестивала, завршено је проглашењем најбољих представа у Дорћол плацу.

Битефов интернационални жири доделио је гран при представама Цемент Београд Себастијана Хорвата и Опчинио сам те Ехсана Хемата, док су специјалне награде припале продукцијама Фарм фатале Филипа Кена и Вишњик у Вишњику Бобе Јелчића. Политикина награда за режију додељена је врхунском белгијском кореографу Виму Вандекејбусу, за представу Трагови, и Боби Јелчићу за тумачење Чехова преко апликације Зум.

Онлајн Вишњик, настао прошле године, у околностима физичке дистанце, доказ је жилавости позоришта, и потребе уметника да стварају, чак и у немогућим условима.

„После тринаест дана фестивала осећам се смирено и спокојно и мислим да говорим у име целог тима. Успели смо у нечему што је изгледало као немогућа мисија“, навео је Иван Меденица, уметнички директор Битефа.

„Пре свега, веома сам задовољна и желим да захвалим организаторима што су уопште организовали фестивал и заиста треба ценити што се Битеф одржава“, каже Шермин Лангхоф, председница жирија Битефа.

Због пандемије нису организовани сви фестивали који су били планирани, па заиста треба ценити што се Битеф одржава.

Овогодишњи Битеф је неочекивано доказао снагу српског позоришта. Наше представе Каспар и Као да крај света није ни сасвим близу нашле су се у групи естетски највреднијих дела. Обе продукције на веома необичан и промишљен начин разматрају страхове од краја света каквог знамо.

„Претходна сезона, која се дешавала у потпуно немогућим условима, ипак је изнедрила неколико веома значајних представа“, истиче Иван Меденица.

Овај Битеф је изведен на рушевинама традиционалног позоришта, постављајући суштинска питања о значењима и структури савременог театра. Дубоко је зашао на поље визуелних уметности и нових медија, тражећи израз у представама без глумаца, са роботима и дроновима, као и на интернету.

Такав програм је аутентичан одраз духа нашег времена, доба технократије и отуђења, доба које упркос заносу новим формама, буди носталгију за старом, опипљивом стварношћу, али и традиционалним драмским позориштем

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. септембар 2025.
30° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом