понедељак, 06.04.2020, 18:23 -> 19:03
Аутор: Јелена Виденовић
Нове представе на "Jутјуб" каналу Народног позоришта у Београду
Због кризе изазване ширењем коронавируса, многе установе културе у нашој земљи, понудиле су публици своје садржаје путем интернета, а прва институција која је то урадила било је Народно позориште у Београду. Све представе могу се гледати на јутјуб каналу Народног позоришта у Београду са почетком од 21 час.
Од емитовања „Беле кафе", Аце Поповића, у режији Милоша Нешковића, 18. марта - интересовање публике за њихов онлајн репертоар не јењава. Чини се да су представе Драме, Опере и Балета ове куће једна од многих културних инјекција које су нам потребне у овим временима.
У овом онлајн театру публика је до сада, између осталих, могла да види: оперу „Коштана" Петра Коњовића, комедију Оскара Вајлда „Важно је звати се Ернест", балет Чајковског „Успавана лепотица", драму Косте Трифковића „Избирачица", култну Нушићеву „Госпођу министарку"... Организован је и подневни матине, представа за најмлађу публику, када је приказан балет „Крцко Орашчић", на музику Петра Иљича Чајковског, а у кореографији и режији Константина Костјукова .
У наредних неколико дана заљубљеници у позориште моћи ће да погледају следеће представе Народног позоришта у Београду:
Вечерас, 6. априла на репертоару је снимак опере Растислава Камбасковића „Хасанагиница", која је премијеру имала на Великој сцени у новембру 2009. Либрето ове музичке драме у три чина настао је адаптацијом истоимене драме Љубомира Симовића. Драмска структура „Хасанагинице" обликована је на јединствен начин.
Три кључне драмске ситуације приказују трагичну судбину жене у патријархалном друштву и сложеност друштвених и породичних односа и конвенција, и трагична, дубока и искрена осећања мајчинске љубави. Изванредна Јасмина Трумбеташ-Петровић у насловној улози носи ову музичку драму. Она Хасанагиницу тумачи зрелом снагом емоција, па ће се публика сигурно идентификовати са трагедијом жене која се налази испред њих. Солисти, Оркестар и Хор, балетски ансамбл са кореографијом Константина Течее, доносе на сцену модерно дело, са новим сензибилитетом и савременим музичким звуком.
У уторак (7. арила) емитоваће се представа са којом је драмски ансамбл отворио 142. сезону на Великој сцени, комедија Иље Иљфа и Јевгенија Петрова "Златно теле". Драматизацију и режију позоришне представе потписује познати филмски и позоришни редитељ, Горан Марковић. Главни лик Остап Бендер, у овој причи бави се "великим комбинацијама" како би опстао у мутним временима совјетских реформи. Под геслом "Бензин ваш, идеје наше", на веома вешт начин успева да искоришћава слабости друштвеног система. Гледаоци ће сигурно уживати у извођењу Милана Ланета Гутовића који игра генијалног преваранта Остапа Бендера, док се у осталим улогама појављују: Игор Ђорђевић, бриљантни Властимир Ђуза Стојиљковић, Хаџи Ненад Маричић, Дарко Томовић, Радован Миљанић, Иван Зарић и Ивана Јовановић.
Наредна два дана уследиће репризе на захтев публике: опера Петра Коњовића „Коштана" (8. априла) и драма Антона Павловича Чехова „Иванов" у адаптацији и режији Татјане Мандић Ригонат (9. априла).
Опера „Коштана", према истоименој драмској причи Боре Станковића, под диргентском управом Ане Зоране Брајовић и у режији Југа Радивојевића, премијерно је изведена 14. јунa прошле године, када је након шест деценија поново постала саставни део редовног репертоара Велике сцене. Занимљиво је то да је ово пета поставка најпопуларније домаће опере у Народном позоришту својевремено извођене на свим сценама некадашње Југославије, али и на неким европским. У представи учествују Оркестар, Хор, Балет и Оперски студио позоришта.
"Био сам оптимиста а сад... Уморио сам се... Не верујем... Моја земља је пропала", једна је од првих реплика насловног јунака представе "Иванов". Чехов је извео на позорницу прерано уморног човека који се у чамотињи руског живота стално сукобљава са препрекама које је немогуће савладати - инертношћу, тромошћу, равнодушношћу, под којима се слама сваки идеализам и гасне свако одушевљење. „Иванов" је своју премијеру у Народном позоришту у Београду имао у октобру 2016. Виртуелној публици ће сигурно бити занимљиво да види упечатљиву изведбу Предрага Ејдуса који више није са нама. Поштоваоци класичног позоришта уживаће и у маестралном извођењу Николе Ристановског који тумачи главну улогу.
Коментари