уторак, 29.08.2023, 13:45 -> 13:52
Извор: РТС
Започет рад на изради дигиталног плесног архива модерног и савременог плеса
У току је процес архивирања и историзације модерног и савременог плеса у Србији, део пројекта регионалне плесне мреже Nomad Dance Academy. „Станица – сервис за савремени плес“ тренутно прикупља историјску грађу која сведочи о почецима плеса у Србији, са акцентом на послератни период.
У Србији до сада није постојало систематично прикупљање материјала који би причали причу о историји нашег модерног и савременог плеса. Последњих неколико година година Станица – сервис за савремени плес ради на припреми дигиталног плесног архива који би требало да представи историју савременог плеса на просторима некадашње Југославије.
„Такав архив, наравно ће бити тек почетак. Он ће представљати платформу путем које ћемо бити у прилици да анамириамо друге људе, уметнике, институције, колекционаре, љубитеље, ауторе који ће желети да прикажу своје историјске, архивске материјале том архиву и учине их видљивим истраживачима. Али такође да дамо подстицај самим уметницима да проучавају сопстевну историју и да се враћају на савремени начин тој историји“, наводи Маријана Цветковић.
За архивирање локалне сцене задужени су теоретичарка уметности Милица Ивић и кореограф Игор Коруга. О историји сведоче фотографије, стари видео материјали, исечци из штампе, публикације, али и усмена сведочења. Акценат је на послератном периоду.
„Материјали које смо до сада прикупили јесу корпус рада Смиљане Мандукић. Ту су наравно и трупе које су настајале, као на пример 'Мимарт трупа' и рад Неле Антоновић. Поред тога имамо трупу и рад Бориса Чакширана. Један од архива који је за нас јако битан је архива Фестивала кореографских минијатура који смо успели да добијемо кроз сарадњу са Удружењем балетских уметника Србије јер та архива нам је дала увид у број данас еминентних домаћих кореографа који су тада кроз тај фестивал почињали са кореографијама“, истиче кореограф Игор Коруга.
План је да овај дигитални архив буде јавно представљен крајем 2024. године.
Коментари