Читај ми!

На конференцији о медијима и питање - да ли јавни сервиси треба да буду у трци за гледаношћу

Међународна конференција о медијима одржава се у Београду. Представници оператера, говорили су о изазовима које је донела пандемија и представили решења за унапређење понуде.

Старт у трци за гледаоцем више комерцијалне телевизије означиле су пре више деценија. Исто толико дуго поставља се и питање: да ли међу такмичарима на стази треба да се нађу и јавни медијски сервиси.

„РТС припада оној групи јавних медијских сервиса у Европи који су најгледаније телевизије у земљи емитовања. Такве телевизије има 17 у Европи. РТС је сасвим сигурно једина телевизија у Србији која има и културно-уметнички, научно-образовни, дечији програм и то своје домаће производње за разлику од свих других комерцијалних телевизија које би, такође, требало да имају неке сегменте у свом програму али их једноставно немају“, рекао је генерални директор РТС-а Драган Бујошевић.

Додао је да није важно да једино будете најгледанији. 

Роберт Швеб, генерални директо ХРТ-а изјавио је да јавни медијски сервис мора да се бори за своју публику.

„Јавни медијски сервис мора се бори за публику. Публику мора тражити на свим медијским платформама, не само на радио и ТВ него и у дугиталној домени и онда мерити ту своју успешност обављања јавне функције збрајајући сав тај досјег“, рекао је Швеб.

Шта је задатак комерцијалне телевизије 

Прилагођавање новим навикама свакодневнице, задатак је и за комерцијалне телевизије.

„Мењају се гледатељске навике. Данас на ТВ не гледамо само линеарне садржаје, него Јутјуб и друге сервисе. У бити наш главни фокус је како окренути позорност на нас. Зато постоји различите стратегије“, изјавио је Бранко Чакармиш, директор програма ПОП ТВ из Словеније.

О стратегијама и изазовима у праћењу развоја технологије, мишљења су суочили и оператери.

„Будућност конзумације контекта је таква да ће корисници све више желети да бирају шта конзумирају. Видимо сопствену продукцију као једну велику прилику да у наредној деценији створимо основу за неке нове приходе“, рекла је Наташа Делић, директор за стратегију и дигиталне технологије у Телекому Србија.

Саша Сушец, А1 Хрватска, каже да ти трендови се толико брзо мењају, те да су понуде  невероватне. „Мислим да ћемо се држати партнерства и пробати да направимо понуду која је заправо за најбоља за корисника“, истакао је.

Нова платформа РТС Планета Плус 

Корисницима ће, како је најављено током конференције, ускоро бити представљена и нова платформа – РТС Планета Плус.

„РТС Планета плус је наш најновији развојни пројекат. Настао је као последица праћења навика корисника. Закључили смо, анализирајући податке на РТС Планети, да они желе једноставније да дођу до специјализованих садржаја, тако да нудимо ширу а специјализовану програмску понуду“, каже Татјана Ћитић, помоћница извршног директора РТС-а.

О програмским жељама публике, пословним моделима и трендовима у музичкој продукцији експерти из региона разговараће током другог дана конференције.

понедељак, 07. октобар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи