четвртак, 09.12.2021, 12:23 -> 11:49
Извор: РТС
Аутор: Тања Шикић, Лазар Јановић
Конференција "Content to consumer" - ексклузивно промовисан садржај Планета Плус
Дводневна конференција "Content to consumer" (C2C) осмишљена је као јединствени проактивни сусрет Телеком оператера и других дистрибутера садржаја, са креативном индустријом, произвођачима садржаја, продуцентима играног и забавног програма, оснивачима ТВ канала и "on demand" платформи.
Првог дана конференције C2C у Сали 6 и Прес центру Комбанк дворане, представљене су анализе корисничких потреба као и резиме у вези са видовима унапређења понуде (панел: Телеком оператери – резиме 2021. и развој у 2022).
Лајв стрим свих програма Конференције био је доступан уживо на платформи РТС Планета.
Учесници првог панела сагласни су да је пандемија обележила И 2021. годину, али и да су многи сектори у области телекомуникационих услуга забележили раст.
Натали Делић, директор за стратегију и дигиталне технологије Телекома Србија, наводи да је Телеком остварио раст у свим сегментима корисника.
„Прешли смо милион корисника мултимедијалних платформи што је једна ствар са којом морамо да се похвалимо. Поменула бих две велике ствари које је Телеком ове године урадио. Једна је да смо покренули фонд за улагање у стартапе, а друга је да смо покренули операције у Македнији", додаје Делићева.
Слична ситуација је и у Хрватској.
„У А1 Хрватска смо имали раст. Задовољни смо 2021. Оно што треба издвојити је да смо инвестиције повећали за преко 80 одсто, погово за 5Г фиксну инфраструктуру", каже
Саша Сушец, водитељ одељења садржаја А1 Хрватска.
Саша Сушец каже да је један од главних задатака оператера телекомуникационих услуга да се прилагоде новим генерацијама које све више времена посвећују онлајн сервисима.
„Младе генрације, то је ова генерација З. Они режу кабл, иду на Нетфликс и само им треба интернет јер они имају потопуно другачије одрастање него што смо имали ми. Они су на тим социјалним мрежама , на стварима које су кратке, њихова пажња је врло кратка", каже Сушец.
Развој 5Г инфраструктуре биће прекретница на тржишту телекомуникација, јер се предвиђа да ће пружати брзине преноса података од више гигабајта у секунди, наводи Натали Делић и додаје: „У једном моменту са 5Г мрежом моћи ће да се гарантује квалитет. Kада то буде могло онда ће на сваком месту, али буквално на сваком тамо где буде имало мреже, моћи да се без прекида са савршеним квалитетом моћи да се конзумира садржај који је И 8K или више".
Посебну пажња на 5Г мрежу посвећују и у Македонском Телекому.
„Пандемија је отворила неке нове могућности. Роламо 5Г мрежу И 40 одсто територије Макединије биће покривено са 5Г до краја године", каже Бранко Станчев, главни комерцијални директор за приватне кориснике Македонског Телекома.
Улазак великих светских компанија из ове области на регионална тржишта, попут Нетфликса, могао би значајно повећати квалитет услуга, убрзати развој технологије и позитивно утицати на јавни медијски интерес.
Током панела под називом „Национални емитери - изазови и одговори“, учесници су одговарали на питања: да ли је ТВ програм намењен грађанима или потрошачима, какви су комерцијални изазови пред националним емитерима или да ли је могуће ослободити креативност блокирану рејтинзима, као и да ли су ефикасни постојећи маркетиншки модели, у измењеним тржишним околностима.
Учесници тог панела били су генерални директор РТС-а Драган Бујошевић, генерални директор ХРТ-а Роберт Шваб и Бранко Чакармиш, директор програма ПОП ТВ.
На конференцији C2C у Комбанк дворани, промовисан је и ексклузивно презентован нови програмски садржај Јавног медијског сервиса: РТС Планета Плус.
Поред велике гледаности и великог интересовања које корисници РТС Планете показују пре свега према серијском играном програму РТС-а, један од разлога да у сусрет гледаоцима, Радио телевизија Србије представи Планету Плус, може се пронаћи и у изузетној листи аутора који потписују највеће серијске и филмске наслове у историји телевизије и играног програма.
Међу њима многи, попут Срђана Kарановића, Слободана Шијана, Здравка Шотре, Александра Ђорђевића, Горана Паскаљевића, своје прве радове реализовали су управо на ТВ Београд. Баш као што су и антологијске драме Александра Поповића, Душана Kовачевића, Синише Kовачевића, и сценарији Синише Павића, Гордана Михића, Слободана Стојановића, Лоле Ђукића екранизовани у продукцији Телевизије Београд.
Најважнији и најобимнији сегмент Планете плус је играни, серијски и драмски програм који је Радио телевизију Србије учинио најуспешнијом продуцентском кућом у региону. Серије које су стекле и задржале статус култних и најгледанијих од првих ситкома попут Позоришта у кући и хумористичких серија као што су Kамионџије, Љубав на сеоски начин или Музиканти, преко великих породичних сага какав је Бољи живот, Срећни људи, Породично благо, па све до најновијих серија крими жанра или историјских серија какве су Чизмаши, Kорени, Равна гора, сада су на једној платформи, доступне гледаоцима и корисницима у целом свету.
Имајући у виду хиперпродукцију телевизијских серија својеврстан је куриозитет висок рејтинг који бележе и најновије РТС-ове серије. У анализи оваквих података добијамо реалну слику о потребама овдашњег просечног гледаоца, која охрабрују ствараоце у напору да, као и до сада, снимају високо квалитетан серијски програм.
Планета Плус пружа широк избор најновијих серија од Радио Милеве, Јованке Броз и тајних служби, Групе, Kорена, Меса, Kостију... до серија из корпуса рекордне гледаности које ауторски или глумачки потписује Драган Бјелогрлић: Монтевидео, Сенке над Балканом, Нечиста крв, Јужни ветар.
Конференција C2C je место сусрета, размене мишљења и искустава, прилика за представљање нових пројеката и идеја, за проналажење партнера и копродуцената, промоцију нових сервиса и медијских услуга, за премијерне пројекције, медијску комуникацију креативне индустрије и оператера дистрибуције садржаја, место за дефинисање заједничких акција медијских субјеката.
Идеја креативне индустрије Content is king, са скривеним осмехом, прихваћена од content дистрибутера, превиђа једнако важан слоган - Consumer is king.
Експанзија ОТТ платформи, са линеарним и on demand садржајима и другим видовима интернет дистрибуције садржаја, враћају моћ одлучивања корисника.
Конференција је зато права прилика за тражење одговора на бројна питања: Да ли корисник жели то право избора и на кога је спреман да га пренесе? На кабловског оператера, уреднике националних телевизија, на алгоритме cBoD servisa, На неке нове медијске инфуленсере-уреднике, коментаторе, социјалне мреже, на пиратску заједницу или директно на произвођаче садржаја?
Без обзира на одговоре на претходна питања, јасно је да корисник, који финансира садржај (content) мора да буде у центру пажње.
Четврти панел био је посвећен дистрибуцији музике. Учесници су били Владимир Граић (ПГП РТС), Дарио Антуновић (Радио Ентер, Загреб), Рамбо Амадеус и Ана Станић у име асоцијације за заштиту права музичких аутора. Модератор је био Александар Жикић.
На Конференцији C2C Content2Consumer 2K21, учесници ће покушати да дају и своје виђење о томе - како ће индустрије дистрибуције и производње садржаја одговорити на нову слободу корисника у избору.
Дводневну конференцију (9. и 10. децембар) организују истраживачко-развојна компанија More screens и РТС Медијске иновације.
Коментари