среда, 22.11.2023, 10:43 -> 11:09
Извор: gostudy.rs
Како да (не) упропастите своју бизнис идеју
Многи предузетнички подухвати пропадају, може се рећи да већина бива неуспешна. Бизнис саветници ће вам рећи да је све то само искуство на путу до успеха, али можда се до успеха може брже стићи ако умете да препознате грешке у пословању. Следи наставак серијала о дигиталном предузетништву у којем објашњавамо како да препознате сигнале да идете ка неуспеху.
Према извештају ГЕМ-а, широм света се годишње покрене преко 100 милиона нових компанија - готово 3 у секунди.
Међутим, не успе свако да креира одржив и профитабилан бизнис.
Можда сте и ви сами прошли кроз слично искуство.
Неуспех у предузетнишву је свакако нормална појава.
Статистика то и потврђује.
Половина нових бизниса затвори своје пословање у року од пет година. А када погледамо свет стартапа, чак 9 од 10 њих пропадне у истом периоду.
Истина је да свака пословна идеја носи са собом одређени ризик. Али уз добру припрему и планирање, тај се ризик може умањити и боље контролисати.
У најгорем случају, желите да што раније сазнате да ваша идеја нема потенцијал и да је боље окренути се новим пословним приликама.
И то пре улагања енергије, времена и ресурса у њен развој.
Издвојићу топ три разлога за неуспех пословних идеја:
Први. Недовољна потражња за производима или услугама. Важно је да знате ко је ваша циљна група и да што раније тестирате да ли је ваше решење у складу са њиховим потребама.
Други, недостатак конкурентности на тржишту. Размислите, шта вашу идеју чини бољом или другачијом опцијом од других. Зашто би неко изабрао ваше решење, а не доступне алтернативе?
Трећи разлог. Неадекватно постављен бизнис модел. Пре него што кренете у развој, ставите на папир шта вам је све потребно да бисте идеју реализовали и како можете изградити профитабилан бизнис.
У ове сврхе користе се разни алати, технике и методе како би се ризик од неуспеха умањио и установио потенцијал пословне прилике.
Управо смо ове теме, али и многе друге, детаљније обрадили на бесплатној едукативној платформи Гоустади. Придружите нам се на gostudy.rs и сазнајте како изгледа пут од пословне идеје до првих купаца.
Коментари