Гвинет Палтроу у служби кризног менаџмента: Како је скандал са извршним директором постао маркетиншка прилика
Америчка технолошка фирма чији су генерални директор и директор за људске ресурсе поднели оставке након што су снимљени камерама како се грле на концерту групе „Колдплеј", објавила је шаљив промотивни видео у којем се Гвинет Палтроу, бивша жена фронтмена групе, појављује као „привремена портпаролка“.

У једноминутном видео-снимку објављеном на налогу на Иксу (некадашњем Твитеру) ИТ компаније „Астрономер“, холивудска звезда Гвинет Палтроу – која је била удата за фронтмена групе „Колдплеј“, Криса Мартина, више од 10 година – каже да жели да одговори на „најчешћа“ питања која су компанији недавно постављена.
Прво од ових питања, које се појављује као титлови на екрану, гласи „Боже! Шта је то заправо ?“, на шта Палтроу одговара: „Да, 'Астрономер' је најбоље место за покретање Apache Airflow-а“, и завршава одговор тврдећи да је компанија „одушевљена што толико људи има новооткривено интересовање за аутоматизацију тока рада са подацима“.
Када се накнадно постави питање како се „држи“ тим компаније за друштвене мреже након што је снимак постао виралан, Палтроу каже да још увек има места за предстојећу конференцију коју организује компанија.
Палтроу потписује снимак, који је прегледан преко 27 милиона пута, захваљујући гледаоцима на њиховом „интересовању за 'Астрономер'“, рекавши да ће се компанија сада вратити „ономе што најбоље ради“.
„То је заиста паметан потез“, каже Џордан Гриневеј, извршни директор ПР фирме „Профил“.
„Сви су чули за овај скандал, сви су видели видео. Али ако бисте отишли низ улицу и питали некога ко је извршни директор 'Астрономера', рекли би 'момак из спота Колдплеја', али ако бисте затим питали 'шта 'Астрономер' заправо ради или продаје', вероватно би рекли 'они су нека врста технолошке компаније'.“
Гриневеј каже да видео који постане виралан вероватно неће имати превише негативан утицај на „Астрономер“ у будућности, јер вирални скандал „не погађа суштину квалитета њиховог производа“.
Додаје да је циљ компаније био да створи свест о бренду међу широком јавношћу, тако да компанија није позната само по скандалу.
„Знам да постоје неки ПР стручњаци чији је подразумевани начин да се ослањају на хумор како би премостили скандал и превазишли проблем. У већини случајева то не функционише.“
Оно што „Астрономер“ покушава да уради у овом случају, сматра Гринвеј, јесте да уместо да се не обазиру на реалност, они наступају потпуно отворено.
„То је често добра стратегија када је криза толико велика и добро позната да је не можете лако избећи.“
Природа овог скандала даје „Астрономеру“ флексибилност да приступи свом одговору са мало више хумора јер компанија продаје услугу преноса података, закључује Гриновеј.
„Они се не подсмевају квалитету свог производа, већ се свом генералном директору, који је поднео оставку.“
Интересовање за „Астрономер“, који себе описује као „најбоље место за покретање Apache Airflow-а“ – производа који нису они развили – значајно је порасло откако је снимак њиховог бившег извршног директора постао виралан, а неки непроверени извештаји говоре о порасту посета веб-страници компаније од 15.000%.
Компанија је основана 2018. године и пружа услуге компанијама које желе да искористе вештачку интелигенцију (ВИ).
Пит ДеЏој, суоснивач и главни директор производа, именован је за привременог извршног директора компаније и може барем да види позитивну страну у свој пажњи посвећеној његовој компанији.
„Пажња је била необична и надреална за наш тим и, иако никада не бих желео да се то деси овако, 'Астрономер' је сада познато име“, написао је на Линкдину.
Једина претходна изјава коју је компанија дала била је објава на платформи Икс, два дана након концерта.
„'Астрономер' је посвећен вредностима и култури које су нас водиле од нашег оснивања. Од наших лидера се очекује да поставе стандарде и у понашању и у одговорности“, наводи се, уз објаву да је покренута формална истрага.
А ако се питате какав је ПР утицај ово имало на познатог бившег мужа Гвинет Палтроу и његов бенд, Гриневеј сматра да је то неутрално.
„Не мислим да то повећава њихову популарност... шира јавност има једну ствар у глави, а то је видео са 'кис-кама'. То заглушује све остале ствари.“
Коментари