Читај ми!

Аустралијски милијардер прави Титаник II, реплику најпознатијег путничког брода

Више од деценије, аустралијски милијардер Клајв Палмер покушава да се избори за изградњу „Титаника II“ – реплике несрећног брода који је потонуо 1912. године са више од 2.200 људи на њему. Само око 700 их је преживело, а несрећа је ушла у историју као најпогубније путовање на свету. Палмер најављује безбедније пловило које ће путницима нудити крстарење по прошлости.

Милијардер Клајв Палмер фасциниран је бродом за који се причало да није могуће да потоне. Толики је љубитељ крстарења да „не жали пара“.

Његово пасионирано занимање за „Титаник“ је толико да је први пут обелоданио планове за изградњу „Титаника II“ још 2012. године, а затим их поново изнео 2018. године. Шест година касније, урадио је то поново, изнова покренувши пројекат у среду током конференције за штампу у Опери у Сиднеју, у близини чувене градске луке.

Још једном се поставља питање зашто?

Много је забавније радити на прављењу 'Титаника' него седети код куће и бројати свој новац“, наводно је Палмер рекао локалним медијима, уз ноншалантност човека који сваке године зарађује скоро пола милијарде долара.

Палмер се не пита како да заради новац, већ где да га потроши. Када је, пре више од једне деценије, први пут представио свој сан о изградњи верзије „Титаника“ која би се боље одржавала на површини, за Палмера су веровали да је био довољно богат и ексцентричан да то уради.

Коронавирус и друге препреке

Планове о реализацији пројекта вредног више милиона долара, између осталог, кварила је и пандемија. Коронавирус је затворио луке, а путници нису желели да се излажу ризику да искусе чари карантина на мору.

Палмер, председник компаније Блу стар лајн (Blue Star Line) која стоји иза пројекта „Титаник II“, имао је и других обавеза. Последњих година покренуо је више судских спорова против државе и савезних влада. Замерио је властима Западне Аустралије због одлуке да се границе током пандемије затворе.

Још један пораз на суду уследио је када је тражио милијарде долара одштете од владе исте аустралијске савезне државе због њене одлуке да му блокира приступ надокнади у пројекту ископавања руде гвожђа. Сада подноси жалбу међународном трибуналу, тражећи скоро 200 милијарди долара одштете од савезне владе.

Уместо изградње „Титаника II“ приоритет је имала Палмерова политичка каријера. Као оснивач Партије уједињене Аустралије, регистроване 2018. године, учествовао је активно на више избора. Залагао се против затварања због ковида и обавезне вакцинације.

Познато је да је потрошио милионе долара на кампање и оглашавање, а ипак резултати његове партије били су веома скромни на изборима. Странка је престала да постоји 2022. године.

Сада када је пандемија прошла, а крузери поново на мору, Палмер каже да је право време да оживи свој сан о „Титанику“.

Веома смо задовољни што можемо да објавимо да смо после непредвиђених глобалних кашњења поново сарађивали са партнерима на оживљавању сна о 'Титанику II'. Нека путовање почне“, навео је Палмер у саопштењу за јавност.

Планови су веома слични претходним верзијама, али су извршене додатне провере да би били у складу са важећим прописима. Тендери су у припреми, разматрају се планови како би до краја године била позната фирма која ће правити брод, да би радови могли да почну у првом кварталу 2025. године.

Палмер очекује да ће извођачи радова бити у Европи јер не верује да су кинески стандарди на висини задатка.

Приликом поновног представљања плана за изградњу „Титаника II“, тим аустралијског бизнисмена представио је осмоминутни видео-снимак који постоји већ неколико година, а приказује изглед брода као и сваке собе, заједно са глумцима обученим у костиме из периода првог „Титаника“.

Путници ће бити позвани да се облаче по модним правилима са почетка 20. века, али то неће бити обавезно, рекао је портпарол Палмерове компаније.

Сам брод ће бити дугачак 269 метара и широк 32,2 метра – мало шири од оригинала. Капацитет ће бити 2.345 путника распоређених на девет палуба са 835 кабина.

Половина капацитета за прву класу

Скоро половина кабина биће резервисана за путнике прве класе. Путници треће класе биће почашћени варивом налик на гулаш и кашом који ће бити сервирани на дугим столовима у заједничкој трпезарији – као што је то било на оригиналном броду – али, открио је портпарол, и другачији оброци биће доступни за оне који желе мање аутентично искуство.

Истраживачи и историчари фасцинирани су судбином непотопивог брода више од једног века након што је „Титаник“ потонуо када је ударио у ледену санту.

Трагедија је инспирисала Оскаром награђен блокбастер Џејмса Камерона из 1997. године Титаник, са Леонардом Дикапријом и Кејт Винслет у главним улогама, а прича интригира и истраживаче аматере које привлачи олупина.

Једна таква мисија завршила се трагедијом у јуну прошле године када је свих пет путника капсуле „Титан“ погинуло када је пловило претрпело катастрофалну имплозију на путу до олупине.

Аустралијски милијардер жели да направи реплику „Титаника“ и понуде овог чувеног брода, али, наравно, без трагичног краја. Његова велика жеља је и да наступи мир у свету.

„'Титаник II' је нешто што може да обезбеди мир. То може бити брод мира између свих земаља света. Милиони су сањали да плове 'Титаником', да виде величанствен брод у луци и да доживе јединствено искуство. 'Титаник II' ће бити брод на коме се ти снови остварују“, поручио је Палмер.

среда, 30. октобар 2024.
9° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи