Читај ми!

Нема их много, али маме погледе – „стојадин" изазива осмехе и учествује на ревијама

Популарни „кец" се производио скоро 40 година у фабрици Застава аутомобили у Крагујевцу. Последњи је са траке сишао пре деценију и по уз стихове радника који су га емотивно поздравили. Нема их много на улицама, али свакако маме погледе и призивају сећања.

„Стојадина" из '77 Марко Мијалковић вози четири године. Овај олдтајмер редовно учествује на ревијама, два пута је освајао прво место. Једном у Словенији, други пут у Босни и Херцеговини. Често је и глумац у рекламама, филмовима и музичким спотовима.

„Мој деда је исто возио црвене боја '77 годиште и увек ми је била у глави нека жеља да га купим, међутим стицајем околности упознао сам драгог пријатеља Новицу Марковића, који је историчар заставе и онда ми је он донекле упутио у целу причу. Мени је донекле требао други ауто, прво сам узео скалу, 2000. годиште, а након тога сам купио њега”, каже Марко Мијалковић, власник „стојадина"

Није то само ауто за изложбе. Марко њиме путује по целом региону. а и што да не, у најбољим је годинама. Тек му је  46 и технички преглед пролази без проблема.

„Ја њега возим и као дневни ауто, немам тај проблем да га чувам у гаражи. Што кажу није видео кишу, то код мене не постоји, ја возим ауто кад год ми се тај ауто вози, вожња са њим је потпуно другачија и не може да се мери са дневним аутомобилима", додаје Марко.

Власнику су више пута нудили и по неколико хиљада евра за њега, али није све на продају. Подједнако му се диве и аутомеханичари и пролазници.

„Ја ако сам на семафору, то је сликање, људи ми пруђу у фазону јел' можемо да се сликамо, нпр. странци кад дођу, пар њих је хтело да купи одмах ауто, изазива осмех на лице људима, што ми је много драго", прича наш саговорник.

„Стојадин" је миљеник и једном другом Марку. Овај припадник генерације „зед" пркоси модним трендовима када су кола у питању. Није то била љубав на први поглед.

„Стојадина возим већ шест месеци и купио сам га првенствено ради доставе, али родила се љубав између мене и аута и сад сам одлучио да га возим Ауто је пре свега сладак и леп, једноставан за одржавање, економичан је и генерално је занимљиво да се око њега играш”, каже Марко Рашета власник „стојадина".

Стојадин се не производи већ петнаест година. Верним „кецом" се некада ишло и на море и на планину, а сада их је тек неколико на улицама. Од последњег који је произведен у фабрици „Застава аутобили“ у Крагујевцу радници су се опростили стиховима, цвећем и аутограмима.

понедељак, 23. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње