Читај ми!

Која места у авиону су најбезбеднија, а често су празна

По статистикама, ако резервишете у авиону једно од средњих седишта у последњем реду, могли би сте да будете најбезбеднији.

Када резервишете седишта у авиону, сигурно не размишљате о безбедности и положају седишта у хитним случајевима. Већина људи резервише седишта због удобности, простора за ноге, или погодности да брзо стигну до тоалета.

Често путници који резервишу места у авиону траже седишта у предњем делу, како би се брже укрцали и искрцали.

По статистикама, ако резервишете једно од средњих седишта у последњем реду, могли бисте да будете најбезбеднији.

Према свим истраживањима путовање авионом је најбезбеднији начин путовања. Током 2019. године остварено је око 70 милиона летова широм света, а забележено је 287 смртних случајева.

Према анализи података Националног савета за безбедност САД, шансе за смрт у авиону су један према 205.552, у поређењу са аутомобилом где је тај однос један према 102. 

Када се укрцате на комерцијални лет, не треба да бринете о безбедности. Спроведена аналитика Тајмса разматрала је податке о авионским несрећама у последњих 35 година, а анализа је показала да су седишта у средини у последњем реду авиона имала најнижу стопу смртности: 28 одсто, у поређењу са 44 одсто за седишта у средњем делу авиона која су до пролаза.

Све ово је логично, јер седење поред пролаза даје путнику могућност да брзо изађе у ургентним ситуацијама, ако на тој страни авиона нема пожара, јер се у крилима авиона налази резервоар за гориво.

Зато су средња седишта безбеднија од седишта поред прозора или пролаза, јер се са обе стране налазе људи који могу бити тампон зона у хитним ситуацијама.

Врсте хитних случајева у авиону

Могућности преживљавања се разликују у односу на ситуације у којима се авион нађе на свом путу. Ако је у питању удар у планину, мале су шансе за преживљавање где год да седите. То илуструје и трагична авионска несрећа која се догодила 1979. године када се авион срушио на планину на Антарктику.

Слетање на океан, или воду смањује шансе путника за преживљавање, а пример је лет компаније „Ер Франс" из 2009. године.

Технике слетања у воду захтевају процену површинских услова воде и покушај слетања између таласа под нормалним углом слетања.

Током школовања, пилоти се обучавају да смање потенцијални ризик од невоља у хитним случајевима.

Авион је најбезбедније превозно средство 

Један од главних разлога опомињања кабинског особља и сталног подсећања да држимо појасеве није због ризика од судара, већ због „турбуленције ваздуха" која се може осетити у било ком тренутку на великим висинама. Управо ова временска појава може нанети највећу штету путницима и авионима. 

Произвођачи дизајнирају нове авионе са више композитних материјала који могу да поднесу потресе током лета. У оквиру новог дизајнирања акценат је на крилима која нису крута и могу се савијати да апсорбују екстремно оптерећење како би се спречило оштећење структуре.

Да ли тип авиона прави разлику?

Додуше, постоје одређене варијабле, као што је утицај брзине ваздуха, које могу незнатно да варирају између различитих типова авиона. Међутим, физика лета је мање-више иста у свим авионима.

Генерално, већи авиони ће имати више структуралног материјала и самим тим више снаге да издрже притисак на висини. То значи да они могу пружити додатну заштиту у хитним случајевима, али то у великој мери зависи од тежине хитног случаја.

субота, 05. октобар 2024.
12° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи