недеља, 27.03.2022, 21:10 -> 22:01
Извор: РТС, the conversation
Научно поткрепљен најбољи начин паралелног паркирања
Поучени властитим фрустирајућим искуствима са паркирањем, двоје истраживача је одлучило да потпуно научним методама утврде који је најбољи начин паралелног паркирања.
Ситуација позната свим возачима – полако се крећете низ улицу тражећи слободно место за паркирање. Наилазите на празно место, али на вашу жалост, простор који су други возачи оставили није довољан. Потрага се наставља.
Истраживање др Бенџија Маркса, професора геометрије, и др Емили Мојлан, професорке анализе података са Универзитета у Сиднеју, дошло је до једноставног решења.
Аутомобил треба паркирати на једном крају слободног паркинг места, остављајући што већи простор на другом крају. Није важно који крај ћете одабрати, предњи или задњи, једино не заборавите да себи оставите довољно простора да изађете.
Иако ово звучи логично и очигледно, уколико погледате на улицу, уверићете се да већина возача паркира возило на средини слободног места – или уопште не размишљају о томе како су се паркирали.
Оптимизација начина на који паркирамо аутомобиле у све пренасељенијим градовима је важна, јер су бесплатна паркинг места ограничен ресурс.
Подаци о мобилности широм света показују да се градови после пандемије враћају у живот, а број аутомобила на путевима већи је него пре две године, па је потребно и више места за паркирање.
Како сви можемо боље да паркирамо
Линије на обележеним паркинг местима помажу нам да не импровизујемо и стајемо где нам воља, али имају ману што је обележени простор предвиђен тако да може да прими велики аутомобил, те тако мањи број возила може да се паркира.
Професори Маркс и Мојлан су одлучили да се усмере на паралелно паркирање на необележеним паркинзима, који се налазе у већини насеља, а и ту су могли да контролишу где тачно треба поставити аутомобил.
Тестирали су четири стратегије које возачи могу да примене приликом паркирања:
1. увек паркирати што је могуће ближе задњем крају слободног места;
2. паркирати што ближе предњем или задњем крају слободног места;
3. паркирати у средини слободног простора;
4. паркирати насумично, где год на доступном простору.
Симулирали су шта би се десило у уобичајеној ситуацији у којој потражња превазилази понуду, у којој увек постоји ауто који чека да се паркира, са возачем који је спреман да чека док неко други не оде.
Која стратегија омогућава да се паркира највише аутомобила
Резултати до којих су дошли истраживачи говоре да је паркирање у средини простора најгора стратегија која може бити корисна једино уколико желимо да онемогућимо некоме да се паркира испред улаза. У сваком случају, паркирање у средини доступног простора отежава да на одређени простор стане што више аутомобила.
Испоставило се да чак и насумично паркирање даје боље резултате. Многи возачи користе ову стратегију потпуно несвесно.
Али генерално, најбоља стратегија да што већи број аутомобила стане на оскудан улични паркинг је паркирање на један или други крај слободног простора. Није важно на ком крају паркирате, а није ни важно да ли ћете изабрати исти крај као и комшије.
Према овом сценарију, тако бисмо могли да сместимо највише аутомобила у било којој улици.
Зашто је важно како паркирамо
Уколико бисмо сви водили рачуна како паркирамо, у многим стамбеним четвртима би могао да се удвостручи број аутомобила који би могао да стане на одређеном простору, ако би сви паркирали на један или други крај доступних места.
Управљање паркирањем на улици ће остати вечити проблем. Како је количина паркинга на улици мање-више фиксирана, требало би да максимално искористимо простор који имамо.
Зато, следећи пут када се паркирате покушајте да употребите научно проверену стратегију и тако помогнете и себи и другима.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар