среда, 16.03.2022, 16:55 -> 16:56
Извор: РТС, cnbc.com
Отказ у Тесли због рецензије на Јутјубу
Компанија „Тесла“ је отпустила Џона Бернала који је радио у сектору за производњу аутопилота, пошто је он на свом Јутјуб каналу објавио рецензије у којима је демонстрирао како компанијски "Full Self Driving" (ФСД) Бета систем има одређене мањкавости.
Не само што је добио отказ, већ је компанија „Тесла“ Џону Берналу, који на Јутјубу има канал АИ едикт, онемогућио приступ ФСД Бета систему у његовом личном аутомобилу „тесла модел 3“ из 2021. године, упркос томе што у софтверу нема безбедносних „удара“.
ФСД Бета опција се најбоље може сажети као скуп нових функција помоћи возачу које нису завршене или из њих нису потпуно отклоњене грешке. Главна међу њима је функција „аутономно управљање на градским улицама“, која омогућава аутомобилу да се креће по сложеним урбаним срединама без потребе да возач помера волан.
Власници Теслиних аутомобила прво морају да купе ФСД за 12.000 долара или да се за 199 долара претплате на месечно коришћење у Сједињеним Државама, а затим да добију веће безбедносне функције од софтвера који прати њихове навике у вожњи.
Иако у одлуци о отказу Џон Бернал није добио образложење, зна се да „Тесла“, као и друге компаније из Силицијумске долине веома негују културу лојалности. Критике које се износе унутар колектива се толеришу, али се критике изнете у јавности сматрају за нелојалност.
Порекло канала АИ едикт
Бернал је почео да ради у фабрици за производњу електричних возила Илона Маска као стручњак за анализу података у августу 2020. у канцеларији у Сан Матеу у Калифорнији. Отпуштен је у другој недељи фебруара ове године, након што је пребачен на место оператера за тестирање напредних система помоћи возачу.
Као велики љубитељ аутомобила, поносан што ради у „Тесли“, Бернал уплатио „модела 3“ за 2021. са дуготрајном батеријом, неколико месеци након што је почео да ради.
Како је навео у изјави за Си-Ен-Би-Си, купио је овај аутомобил делом и зато што је „Тесла“ понудио запосленима бесплатан приступ ФСД-у – који је тада вредео 8.000 долара. Запослени су у замену морали да пристану да компанији дају право да прикупља интерне и екстерне податке о возилима.
Задивљен Теслином „технологијом која може да спасава животе“, Бернал је покренуо канал АИ едикт на Јутјубу у фебруару 2021. како би показао шта све верзија ФСД Бета може да пружи.
Већина видео записа на овом каналу приказује Бернала како се вози Силицијумском долином са пријатељем у свом „тесли“, користећи најновије издање верзије софтвера ФСД Бета.
Иначе, он није био једини који је објављивао своја искуства са Теслиним експерименталним софтвером.
„И даље ми је стало до 'Тесле'“
Бернал је добио отказ крајем фебруара непосредно пошто је у једном од својих снимака које је објавио на Јутјубу приказао вожњу у Сан Хозеу где је његов аутомобил оборио пар стубова иако је ФСД Бета био укључен.
Бернал наводи да су му претпостављени, пре него што је отпуштен, усмено рекли да је „прекршио политику компаније“ и да његов канал на Јутјубу представља „сукоб интереса“.
Мада тврди да никада није видео пропис који му забрањује да самостално креира рецензије користећи властиту имовину, у правилнику компаније „Тесла“ који се односи на политику односа према друштвеним мрежама, наводи се да „компанија рачуна на здрав разум и рационално расуђивање својих запослених да ће се одговорно понашати на друштвеним мрежама“. У правилнику су набројани Фејсбук, Твитер, Инстаграм, Редит, Снепчет, Линктин, Вичет и лични блогови, али Јутјуб није посебно назначен.
Бернал наводи да никада није открио ништа у својим видео снимцима што „Тесла“ није јавно саопштио.
„ФСД Бета издања која сам демонстрирао су били производи намењени крајним корисницима“, наглашава Бернал, али ипак његови видео-снимци су понекад показивали проблеме које има „Теслин“ ФСД Бета систем.
Коментари