Креативност, допамински шок, самоповређивање – Родитељи, пратите превентивно „Тик-Ток“
„Тик Ток“ је најбрже растућа друштвена мрежа на свету, на којој су претежно млади. На овој мрежи можете постављати снимке на којима плешете, глумите, певате користећи различите филтере, звукове, анимације. Али можете видети и самоубиство уживо, као прошле године када се убио тинејџер из Бразила.
Свакодневни ритуал годину и по дана. Осим телефона, доброг светла и изгледа Матији није потребно ништа више да би снимио видео од 15 или 60 секунди на Тик Току. Они који га прате, а има их више од 160 хиљада већ знају по чему је он посебан.
Можда је баш зато његов најгледанији видео, са 16,5 милиона прегледа био управо овај броукен клок или поломљени сат. А када смо код сата, тврди да на овој друштвеној мрежи не проводи много, у просеку један час, као и да једном или двапут дневно поставља садржај.
„Тик Ток представља једно лепо искуство, чим сам кренуо видео сам да су ту људи креативни и сама помисао на то и ја сам кренуо за њима типа да глумим и испољавам своје мишљење за нешто и тако доприносим ваљда добробит за другу децу, макар тако ја мислим. Највише воле да гледају липсинк то је када пустите песму и отварате уста, а уз то глумите, певате, можете било шта да радите“, рекао је Матија.
Каже да су његови пратиоци старости од осам до осамдесет година, као и да је предрасуда да су на овој друштевној мрежи само деца. Међутим, чињеница је да претежно јесу, и да је просечна старост публике од шест до 14 година, као и да су садржаји овде доста пријемчивији него на осталим мрежама.
„Ми на Инстаграму и осталим мрежама прилично брзо листамо ствари, на Тик Току доста више пажње посвећујемо, са друге стране па доста мало људи ставља свој садржај, стављају само они који су смели, а доста људи више гледа, тако да самим тим ми имамо доста више рича, до доста више људи можеш да дођеш, пошто је класична понуда и потражња. Сада има јако мало понуде, има пуно потражње“, прича Петар Васић, стручњак за маркетинг на друштвеним мрежама.
А стићи до што више пратилаца, сан је сваког Тик Токера. Зато пристају на разне изазове. Лизање ве-це шоље на јавном месту у време короне, изазивање варничења утичнице, увећавање усана лепком, мењање боје очију избељивачем, само су неки од њих.
„Деца у том периоду, ти млади адолесценти имају потребу за одобравањем и да буду део нечега већег од њих самих и да деле искуства. С том неком намером се упуштају у те изазове, сад ти изазови могу бити добри. Али има и оних који су угрожавајући по здравље. Родитељи би требало да упуте децу да не морају да раде то“, рекао је психолог Зоран Црњин.
Најпре јер се последице ових изазова санирају код лекара. Колико ово мрежа може бити опасна најбоље знају родитељи који су деци угасили профиле. Међутим, стручњаци сматрају да то није добро решење, јер се деца тако искључују из социјализације. Зато саветују родитеље да скину апликацију и упознају са садржајем који окупира пажњу њиховог детета и држи га приљубљеног уз екран.
Џоук, лајкови, пренкови...
„Испоставило се да алгоритам Тик Тока жели да ти што дуже останеш на тој платформи, тако да ако твој садржај уствари милкује време, рецимо - узмеш чашу воде и кажеш - Е, е, е сад ћемо да пролијемо, и свих 15 секунди проливаш, тај садржај ће бити врло врло гледан. Обично су то клипови смешни и забавни где на крају мораш да видиш неки џоук или неки пренк", каже Петар Васић.
Они који имају највише пратилаца одавно су овладали овим умећем.
„Заправо долази до зависности на начин на који смо зависни на неку чоколаду или игру на срећу, зато што се исте неуралне мреже активирају, исто се излучује допамин, ми постанемо негде навучени на те лајкове. Мислим да деца која више користе социјалне мреже имају ту потребу да одрже тај свој допамински шок на који су навикли свој организам и због тога се постује тако често и јуре ти изазови да би се добило то социјално одобравање и једна инстант гратификација“, каже Црњин.
Самопотврда је број један, забава број два, али нуди ли Тик Ток нешто више од ове две ствари?
„Право да вам кажем научио сам боље да глумим, искључиво за забаву мада научио сам и доста речи, излазе на енглеском клипови тако да сма научио више енглески него што сам знао“, каже Матија.
Деци није место на Тик Току, то вероватно мисле многи док гледају прилог. Међутим, ова мрежа има и позитивне стране, најпре јер развија креативност код деце. Сваки корисник је на својеврстан начин продуцент клипа. Оно што би Тик Ток учинило безбеднијим јесте предлог да се стави под надзор родитеља. И то без изговора.
Коментари