понедељак, 23.09.2013, 14:28 -> 15:52
štampaj„Хипи“ комби, крај једне ере
Легенда путева широм света и предмет обожавања милиона људи одлази у заслужену пензију. „Фолксвагенов“ комби, популарно назван „хипи“ комби, престаће да се производи 31. децембра у Сао Паулу - 63 године након што је први сишао са производних трака.
Обележио је једну еру. Многи га повезују са неким давним, срећнијим временима, када су се у њему возили хипици, сурфери, кампери и студенти. Необично 63-годишње путовање „Фолксвагеновог“ комбија се завршава.
Бразил је последња земља света где се то чувено возило још производи, а из „Фолксвагена“ кажу да ће се производња завршити 31. децембра.
Безбедносни прописи захтевају да свако возило у Бразилу почевши од 2014. године има ваздушне јастуке и систем који спречава блокирање кочница, а из немачке компаније истичу да не могу да испуне те захтеве.
Престанак производње „Фолксвагеновог“ комбија, најдуже произвођеног модела у ауто индустрији, сигурно ће разочарати велики број енузијаста и заљубљеника широм света, који редовно организују фестивале и окупљања у част легендарног четвороточкаша.
Иако ће производња престати, „хипи“ комбији ће сигурно још деценијама крстарити путевима, што је само још један доказ колико су популарни и издржљиви.
„Фолксваген“ је произвео више од десет милиона комбија, од када је тај модел уведен пре 63 година у Немачкој. Више од 1,5 милиона је произведено у Бразилу од 1957. године.
Хипи комби је толико дубоко укорењен у популарној култури, да ће вероватно живети још дуже у машти.
Кварови доприносе шарму
Можда ништа што иде на четири точка није ушло дубље у америчку и европску поп-културу него што је хипи комби, познат по издржљивости, али и по склоности кваровима.
Љубитељи тог комбија кажу да му кварови јачају шарм. Мотор је толико једноставан, да га је лако поправити, а тиме се, како кажу, ојачава осећај власништва, а притом се упознају нови људи.
Комби је био на многим омотима музичких албума, између осталог, Боба Дилана и „Бич бојса“, мада га у музици најтешње повезују с групом „Грејтфул дед“ и с масом њених љубитеља широм САД којима је тај комби био путујућа кућа.
Прича се да је Стив Џобс продао свој комби 70-их година да би купио електронску плочу за рачунар, који је помогао у лансирању „Епла“.
Негде „хипи“ комби, а негде „физикалац“
Али у сиромашнијим земљама Латинске Америке и Африке комби нема исту романтичну привлачност.
У тим земљама, он је више коњ за тегљач. Користи га пошта у Бразилу, војска, али и погребници. Служи и као школски аутобус за децу, ради као групни такси, испоручује грађевински материјал.
Своје комбије претварају у покретне пијачне тезге за радничке ручкове. У Бразилу има посебан статус.
„Има безбеднијих и савременијих возила, али за мене је комби најбољи за превоз и рад на шест пијаца сваке недеље“, рекао је 77-годишњи Хорхе Ханасхиро.
Фабрика „Фолксваген“ у Мексику је 1995. године престала да производи класичну верзију комбија, па је фабрика на периферији Сао Паола његово последње уточиште.
Производња у Немачкој је обустављена 1979. године јер комби више није испуњавао европске захтеве бзбедности.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар