Читај ми!

„Коста Конкордија“ усправљена!

Маратонска операција усправљања луксузног крузера „Коста Конкордија“ успешно је завршена! Највећа акција овог типа у историји савршено успела, а трајала је 19 сати. Судбина некада величанственог брода већ је позната – на пролеће ће бити одвучен са острва и претворен у отпадни метал.

Све магазинске вести можете пратити и на нашим Фејсбук и Твитер страницама.  

После 19-часовне борбе, инжењери у Италији потврдили су да је „Коста Конкордија“ усправљена!

Насукани луксузни брод потпуно је усправљен рано јутрос у компликованој операцији која је трајала 19 часова да се брод одвоји од стена код острва Ђиљо, у Тиренском мору, где је делимично потонуо пре 20 месеци.

Званичници су прогласили да је савршено успела ова изузетно сложена акција која је прва икад изведена за тако велики брод.

Нешто после четири сата јутрос огласила се сирена код острва и шеф италијанске Цивилне одбране Франко Габријели, прогласио је да је брод достигао вертикални положај и да је операција ротирања завршена.

Аплауз се проломио међу ватрогасцима у шатору где су инжењери пројекта прогласили крај.

Сат касније Ник Слоун, јужноафрички стручњак за спасавање бродова који је руководио тимом од 500 људи при извођењу иовог инжењерски изузетно сложеном подухвату, дочекан је као херој.

Слоун је операцију припремао годину дана, а сама акција почела је јуче ујутро и очекивало се да ће трајати око 12 сати. Ипак, нико није желео да жури и ризикује да сав труд и посао вредан више стотина милиона евра падне у воду.  

Све активности током усправљања брода обављале су се даљински са једног контролног пункта где су били инжењери, из безбедносних разлога, прецизирала је компанија која руководи овом акцијом.

Тимови који раде на извлачењу брода упозоравали су да ризици постоје. Пре свега, то је била могућност да се олупина распадне на комаде током извлачења, јер се не зна у каквом је стању потопљени део до којег се није могло прићи.

Крузер „Коста Конкордија“ дуг је 290 метара и тежак 114.000 тона. У процесу припреме конструкција предвиђених за усправљање брода употребљено је 30.000 тона челика.

У целокупан пројекат извлачења до сада је уложено око 600 милиона евра, а очекује се да ће до краја акције трошкови бити још већи. 

Судбина некада величанственог пловила већ је позната. На пролеће ће бити одвучена са острва и претворена у отпадни метал.

Наредних месеци страна која је била у води толико дуго треба да се поправи да би брод могао да издржи пут и јако море током предстојећих зимских месеци.  

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
33° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару