Čelnici EU pozivaju mlade na evropske izbore, ističu primer Tejlor Svift
Evropska komisija pokrenula kampanju je ne bi li privukla mlade Evropljane da glasaju na izborima koji se održavaju od šestog do devetog juna. Kampanja uključuje evropske muzičare koji bi mogli da utiču na to da mladi, koji sve manje izlaze na glasanje, odluče da to učine.
Pored španske pevačice Rosalije, belgijske Anžel i repera iz te zemlje, Pol Van Havera (Stromaj), u kampanju se uključio i popularan italijanski bend "Maneskin" koji je pobedio na Evroviziji 2021. pesmom "Zitti e buoni".
Evropska komisija je odlučila da u tu svrhu pozove i druge evropske muzičare podsećajući na primer američike pevačice Tejlor Svift.
Naime potpredsednik Evropske komisije Margaritis Šinas istakao je da niko ne može da utiče na mlade onako kako to mogu drugi mladi.
"Daću vam primer Tejlor Svift koja je na svojim društvenim mrežama pozvala mlade Amerikance da izađu na predsedničke izbore. Dan nakon njene objave 35.000 Amerikanaca se registrovalo za glasanje", istakao je Šinas.
Evropska komisija kontaktiraće i druge muzičare kao i atletičare i fudbalere rođene u Evropi a nastojaće da naprave jednu vrstu geografskog balansa ne bi li na taj način privukli što veći broj glasača iz svih 27 evropskih zemalja.
Jedan od poslenjih singlova pevačice Anžel "Bruxelles je t'aime" (Brisele, volim te) mogao bi da postane jedan od omiljenih evropske kampanje.
Izlaznost na izbore za Evropski parlament je istorijski dosta nizak sa velikim razlikama između zemalja članica EU.
Izlaznost 2019. je bila 50,66 odsto premašujući po prvi put pedeset odsto još od 1994. godine.
Po istraživanju Evrobarometra do tog povećanja je došlo zahvaljujući mladima. Ove godine će moći da glasaju i tinejdžeri sa navršenih 16 godina i to u četiri evropske zemlje – Belgiji, Nemačkoj, Malti i Austriji.
Коментари