Читај ми!

Greška kontrole letenja britanske turiste košta hiljade funti

Sitne greške u sistemu kontrole leta u Britaniji dovele su do lančanog otkazivanja letova. Domino efekat u redu letenja za Britaniju osetiće se do kraja ove, a možda i naredne nedelje. Na cedilu je ostavljeno na stotine hiljada putnika, koji snose dodatne troškove od, procenjuje se, osamdeset miliona funti.

Грешка контроле летења британске туристе кошта хиљаде фунти Грешка контроле летења британске туристе кошта хиљаде фунти

U ponedeljak je britanska Služba kontrole letenja dobila nekoliko podataka o letovima koje sistem nije mogao da automatski obradi.

Prešlo se na manuelnu obradu podataka. Rezultat je preko hiljadu i po otkazanih letova tog dana i oko dvesta osamdeset narednog.

Posledice će se sanirati nedeljama.

Putnici ostavljeni na cedilu

Stotine hiljada Britanaca koji su se vraćali sa produženog vikenda zbog državnog praznika ili sa godišnjeg odmora, jer deca polaze u školu, ostavljeni su na cedilu.

Turista iz Londona Ivi Heblvajt kaže da im niko iz kompanije, kojom je trebalo da lete, nije izašao u susret.

„Niko nam nije pomagao, niko nam nije prišao. Nismo dobili nijednu informaciju. Razgovarali smo samo sa jednom osobom koja nas je ignorisala. Prišla nam je, popričala, a zatim se okrenula i otišla. Neki čovek nam je rekao da čekamo imejl“, priča Ivi Heblvajt dok sedi na podu pariskog aerodroma „Šarl de Gol“.

Na isti aerodrom Ričard Bejker stigao je čak iz Ženeve u potrazi za bilo kakvim letom kući u Birmingem.

„Bili smo na aerodromu u Ženevi kada je naš let otkazan u poslednjem trenutku. Nije bilo nijednog leta za Ujedinjeno Kraljevstvo u naredna dva dana. Tako smo odlučili da vozom odemo u Lion, prenoćimo u lokalnom hotelu, vozom dođemo na ‘Šarl de Gol’ u Parizu odakle putujemo za Edinburg i odatle kući u Birmingem. To nas košta hiljadu i po funti po osobi za četvoro ljudi“, konstatuje Bejker dodajući da su svi izgubili i dan na poslu.

Marija Bol iz Liverpula, majka dvoje dece, ističe da nije bilo lako snaći se kada od vas svi operu ruke.

„Pretresli smo sve opcije. Prelaske trajektom, sve letove sa svih aerodroma u Francuskoj. Gledali smo i vozni red Eurostara. Sve je rezervisano. Konačno smo se domogli leta za Edinburg, gde ćemo morati da iznajmimo automobil i vozimo četiri sata do kuće“, tvrdi Marija Bol.

Turistički povetarac na Lamanšu

Sasvim druga slika vlada na Lamanšu. Nema zastoja.

Carina i pasoška kontrola se brzo prođu.

Prevoz kroz tunel kolima može da košta malo ili mnogo – zavisi kada rezervišete i koliko ostajete u Evropi. Povratna karta za dan u Francuskoj je samo 30 funti.

No, karta u jednom pravcu, rezervisana u poslednjem trenutku, plaća se sedam puta skuplje.

Na trajektima postoje igraonice uz koje dva sata plovidbe za decu brzo prođe.

Kuhinja obezbeđuje raznovrstan i zdrav meni.

Jedina briga je kako napraviti što bolji selfi sa „belim stenama Dovera“ u pozadini.

Cene se kreću do sto funti po automobilu za jedan prelazak što nije jeftino ako vozite sami, ali garantuje putovanje bez stresa. Broj prelazaka raste iz meseca u mesec.

Putnički prekomorski prevoznici u Doveru bili su zabrinuti posle Bregzita, a u panici posle pandemije.

Sada više ne razmišljaju o budućnosti.

Lamanš ili Engleski kanal, zavisno koga pitate, bio je i ostao najprometnija pomorska ruta. I to s razlogom.

петак, 29. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње