Istraga pada aviona u Kini, imenovan predstavnik SAD
Nacionalni odbor za bezbednost transporta SAD (NTSB) saopštio je da je odredio višeg zvaničnika koji će kao akreditovani američki predstavnik učestvovati u istrazi o padu kineskog aviona.
Predstavnici kompanije "Boing", "Dženeral elektrik" i Savezne uprave za vazduhoplovstvo služiće kao tehnički savetnici, dodaje se u saopštenju NTSB-a.
Prema međunarodnom sporazumu, SAD mogu da učestvuju u istrazi s obzirom na to da je avion proizveden u Sjedinjenim Državama.
"Boing" je saopštio da sarađuje i sa američkim i kineskim bezbednosnim vlastima.
"Naše misli su sa putnicima i posadom na letu 5735 kompanije Čajna istern erlajns. Radimo sa našim klijentima i spremni smo da im pružimo podršku. Boing je u kontaktu sa američkim Nacionalnim odborom za bezbednost saobraćaja i naši tehnički stručnjaci su spremni da pomognu u istrazi koju vodi Kineska uprava za civilno vazduhoplovstvo", saopštio je "Boing".
Kineski avion poleteo je u 13.11 po lokalnom vremenu iz Kunminga, a trebalo je da sleti u 15.05 u Guangdžou. Sa praćenja na portalu Flajt radar nestao je u 14.22 na visini od 982 metra pri brzini od 696 kilometara na sat.
Avion kompanije "Čajna istern erlajns" koji se srušio je "boing" oznake 737-800. To je najčešća verzija "boingovih" mlaznjaka koji su sada u upotrebi, i predstavlja osnov flote mnogih avio-kompanija, prenosi Si-En-En.
Prema podacima kompanije za analizu vazduhoplovstva "Sirium", 4.502 aviona tog tipa su sada u upotrebi širom sveta, što ga čini daleko najčešćim "boingovim" avionom koji se danas koristi.
To je najčešći model aviona u SAD, gde ih saobraća 795, kao i u Kini koja ih na letovima ima 1.177. I to je drugi najčešći avion u upotrebi širom sveta, iza A320 koji proizvodi "boingov" rival "erbas".
"Boing" je počeo da isporučuje avione 737-800 1998. godine, ali nije isporučio civilnu verziju aviona od kada su dva otišla u Kinu u januaru 2020.
"Boing 737-800" je deo klase aviona poznatih kao 737-NG, avioni "sledeće generacije" imali su bezbednosne probleme koje su naveli američki regulatori, iako nijedan nije bio toliko veliki da su avioni morali da se prizemlje.
Коментари