Читај ми!

Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća, šta su najčešći uzroci

Za manje od 24 sata u Srbiji su se dogodile dve železničke nesreće u kojima su tri lica stradala. Statistika pokazuje da je najčešći uzrok ljudski faktor, odnosno grubo kršenje saobraćajnih propisa. Za šest godina na srpskim prugama dogodilo se 200 nesreća a poginule su 33 osobe.

Već mesec dana van funkcije su polubranici i crveno svetlo na veoma prometnom pružnom prelazu u Paraćinu kod Štofare. Razlog je kvar na elektronici. Svim mašinovođama na magistralnoj pruzi Beograd - Niš izdato je naređenje da obavezno zaustave voz ispred tog prelaza i da zvučnim signalima upozore vozače i pešake. Vozači negoduju što popravka traje toliko dugo i smatraju da prelaz nije bezbedan.

"I dok su radili semafori nisu pravilno radili, stvori se kolona svaki drugi, treći dan. A sad kako ne radi po bezbednost još gore. Ja tako i stanem, pogledam, videli ste stanem, međutim veliki broj ljudi projuri, može u voz da udare koji nailazi, kaže vozač motocikla.

Iako ispred tog prelaza postoji Andrejin krst i znak stop, tek veoma retki vozači zaista su potpuno zaustavili vozilo ispred prelaza, a pojedini nisu čak ni pogledali levo i desno. Iz istog razloga pre nekoliko meseci na obeleženom pružnom prelazu kod Jagodine dogodila se teška železnička nesreća u kojoj pukom srećom niko nije stradao.

"Samo i ukoliko se poštuje saobraćajna signalizacija, ukoliko se stane na putnim prelazima, bude pažljiv i odgovoran u vožnji, mogu se sačuvati ljudski životi”, ističe Nenad Stanisavljević, Infrastruktura železnice Srbije.

Problem je u namernom kršenju propisa koje vozači inače dobro poznaju, ističu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

“Najčešći razlozi nastajanja saobraćajnih nezgoda na putno-pružnim prelazima je ljudski faktor, to je 99 procenata. Broj nezgoda na putno - pružnim prelazima je mali, ali na žalost posledice takvih nezgoda su veoma teške", navodi Milan Ilić, iz Agencija za bezbednost saobraćaja.

U Srbiji ima 2.118 putnih prelaza, aktivnih je 1700, dok 522 imaju sigurnosnu opremu, branike i polubranike. To je svega 30 odsto, ali u železnici takođe itiču da je to na nivou evropskog proseka. U planu je modernizacija još 250 pružnih prelaza, ali ni to neće vredeti ako vozači nastave da svesno krše propise.

недеља, 22. децембар 2024.
7° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње