Srpske planine sve popularnije među turistima
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u Srbiji je prošle godine bilo 3,4 miliona turista, za 11 odsto više nego 2017. godine. Domaći gosti su najviše boravili u banjama i planinskim mestima, a inostrani - u Beogradu.
Turizam je postao treća privredna grana Srbije. Turisti iz inostranstva, uvećali su devizni priliv za 13 odsto, a dolaze nam najviše iz Bosne i Hercegovine, zatim Turske, Kine, Nemačke i zemalja regiona.
Beograd, Novi Sad, Kopaonik, Vrnjačka Banja i Zlatibor, njihov su najčešći izbor za odmor.
„Najveće povećanje, što nas posebno raduje, bio je 14 odsto veći broj stranih gostiju. Još uvek su to, pretežno, gosti iz regiona”, ističe Vladimir Živanović, direktor TO Zlatibor. „Prošle godine je na Zlatiboru bilo negde oko deset i po hiljada kineskih turista.”
Uz Kineze, tu su i gosti iz Republike Srpske, Crne Gore, Makedonije, Rumunije, sve veći broj Izraelaca, i sve to govori da se Zlatibor razvija kao moderna evropska turistička destinacija.
U poslednjih nekoliko godina, zahvaljujući novinama, sadržajima za zabavu, manifestacijama, atraktivnim turističkim turama, Kopaonik je za postao veoma posećen i leti, a JP Skijališta Srbije je, uvođenjem sistema za veštačko osnežavanje, najzaslužnije za produžetak ski-sezone, sa četiri na skoro šest meseci, čime je povećan i broj gostiju.
„Divno je, staze su uređene, nema mnogo čekanja na žičarama. Brzo stižemo do vrhova. Sve u svemu, veoma sam zadovoljna”, kaže naša sagovornica
„Videli smo da je ove godine veliko interesovanje skijaša za korišćenje noćne staze. Tako da svako veče na noćnim stazama imamo 500 do 600 skijaša”, ističe Darko Jovanović, upravnik skijališta Kopaonik.
„Puštanjem novih objekata u ovoj sezoni i u narednoj ono što je isplanirano,tvrdim da Kopaonik za čitave dve zvezdice kada je u pitanju smeštajni kapacitet je porastao u toj ponudi”, kaže Radenko Cvetić, direktor TO Raška. „Ono što sigurno karakteriše Kopaonik jesu investicije u veštačko osnežavanje.”
Razvoj kapaciteta i raznolikost ponude odlučujući su u profilisanju turističkog mesta, uz pogodnosti koje je priroda već obezbedila. Od Divčibara se, recimo, u tom smislu mnogo očekuje - a povećan broj gostiju i izgradnja novih kapaciteta, najavljuju razvoj važnog turističkog centra, smatra Ana Marković, direktorka TO Valjevo.
Prošle godine, gotovo izjenačen broj domaćih i stranih turista govori o efektima akcije deljenja vaučera, pa je u budžetu Vlada Republike Srbije opredelila sredstva za 100.000 vaučera za odmor u Srbiji i tokom ove godine.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар