Читај ми!

Zbog čega "Montenegro erlajns" prestaje da leti

"Montenegro erlajns" leteće verovatno još nekoliko dana, ili najviše nekoliko nedelja. To će zavisiti od odnosa partnera prema kompaniji, odnosno do kada će moći da kupuje gorivo, do kada će aerodromi i kontrole leta trpeti neplaćene račune i do kada će radnici pristajati da rade bez isplaćenih zarada, pišu podgoričke "Vijesti".

Iz crnogorske vlade juče je saopšteno da zbog evropskih pravila i domaćih zakona ne mogu više ni evro da uplate toj kompaniji.

Zbog toga "Montenegro erlajnsu" posle 23 godine rada sledi neminovni stečaj koji može da zatraži bilo ko od brojnih poverilaca. Vlada je navela da neće biti predlagač stečaja i da namerava da osnuje novu kompaniju.

Kako pišu Vijesti, "Rajaner" je 4. decembra predao pritužbu Evropskoj komisiji protiv Crne Gore, tvrdeći da je Vlada ove godine davala novac "Montenegro erlajnsu" mimo sume od 43 miliona, koliko je avio-prevozniku uplaćeno kroz sporni leks specijalis. Evropska komisija je čak pretila i prekidom pregovora.

Ministar finansija Milojko Spajić je precizirao da bi šteta od gašenja "Montenegro erlajnsa" mogla biti oko 50 miliona evra, dok će budžetom za narednu godinu za osnivanje nove kompanije odrediti sumu od 30 miliona evra.

Kada se očekuje nova kompanija 

Ministar kapitalnih investicija, čiji je resor i saobraćaj, Mladen Bojanić, kazao je da bi osnivanje kompanije trajalo od šest do devet meseci. Kompanija bi mogla biti u potpunosti operativna tek pred leto 2022. godine, a u Vladi očekuju da će njene letove na leto 2021. preuzeti druge kompanije i da neće biti značajnijeg uticaja na turizam.

U vladi su naveli i da "Montenegro erlajns" praktično nema imovinu jer je većina aviona rentirana.

"Sve što je bilo je očerupano i dato prioritetnim kreditorima. Država će kroz stečaj pretrpeti najveću štetu", rekao je Spajić.

Bez posla ostaje 360 radnika, duguju im tri plate i pet godina staža, pišu Vijesti.

Poverioci kojima kompanija duguje novac već mogu pokrenuti prinudnu naplatu, a zatim i stečaj. Na računu kompanije sada se nalazi oko 4,5 miliona evra, dobijenih letos kao državna pomoć sa namenom za restauraciju motora. 

Pitanje je da li se taj novac može koristiti za ova plaćanja zbog ugovora sa vlasnicima aviona.

Šta će biti s radnicima 

Nakon uvođenja stačaja, svim radnicima, kojih sada ima oko 360, prestaje radni odnos i formira se Odbor poverilaca koji će prodajom imovine pokušati da naplati makar deo svojih potraživanja.

Kompanija nema značajnu imovinu, jer se nalazi pod hipotekom ili zakupom pa čak i sadašnja tri aviona. Zaposlenima se duguju tri neto zarade, ali i staž za pet godina.

Vlada nema obavezu da radnicima kompanije u stečaju povezuje radni staž, ali je to bila praksa u prethodnom periodu. Takođe, kompanija u stečaju ne isplaćuje otpremine radnicima.

Iz Vlade su juče saopštili da će deo radnika sadašnje avio-kompanije biti angažovan u novoj.

Dugovanja "Montenegro erlajnsa" na kraju 2019. godine su 102 miliona, akumulirani gubitak 98 miliona evra, a vrednost kompanije je bila minus 60 miliona evra.

субота, 15. март 2025.
16° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса