Počela gradnja Pelješačkog mosta

Probni pilon dug 74 metra postavljen je na gradilištu Pelješačkog mosta. Taj građevinski zahvat bitan za temelje mosta obavljen je mehanizacijom kineskog izvođača "China Road and Bridge Corporation".

Predstavnik "Hrvatskih puteva" za realizaciju ugovora o izgradnji Pelješačkog mosta Jeroslav Šegedin, objasnio je kako je svrha postavljanja pilona da izvođač dokaže projektom traženi kvalitet i tehnologiju izvođenja radova, prenosi portal Indeks.

"Uz to, želimo da vidimo koliko je dinamika radova u skladu sa dinamičnim planom izvođača. Zasad smo zadovoljni, posebno kvalitetom izvođenja pilona, koji su na putu iz Kine za gradilište. Njih 26 stiže, a još 20 čeka da se natovari", rekao je Šegedin.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić zaključio je kako, prema onom što je na gradilištu video, izvođač ima znanje i iskustvo za uspešnu realizaciju projekta u rokovima i po odredbama ugovora.

"Za županiju je ovo bitan projekat", naglasio je Dobroslavić, koji smatra kako će celokupni projekat povezivanja juga Hrvatske biti izvršen u zadatom roku, do 2022. godine.

"Raspisan je tender za pristupne puteve, a očekuje se tender za obilaznicu oko Stona. Očekujem i da će se, po nacionalnoj saobraćajnoj strategiji, auto-put od čvorišta Metković produžiti do Osojnika u Dubrovniku, gde izlazi iz Hrvatske i uz sufinansiranje iz EU ide prema Crnoj Gori, Albaniji i Grčkoj. Potreban je i brzi put do Osojnika, kao i pelješački put do trajektne luke Perna i obilaznice oko Orebića", rekao je Dobroslavić.

Brod sa 26 pilona na gradilište bi iz Kine trebalo da stigne 16. januara.

Ugovor za izgradnju mosta sa pristupnim putevima, vredan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a) potpisan je 23. aprila između predstavnika "Hrvatskih puteva" i kineskog konzorcija "China Road and Bridge Corporation", a 85 posto prihvatljivih troškova finansira se iz sredstava EU.

Izgradnja Pelješačkog mosta je prva od ukupno četiri faze projekta povezivanja s južnom Dalmacijom.

Ostale faze odnose se na izgradnju pristupnih puteva, pri čemu treću i četvrtu fazu čini izgradnja obilaznice, koja uključuje i izgradnju mosta Ston.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. април 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом