Takovska 10: Šta stranke nude građanima na beogradskim izborima
Uoči izbora 2. juna, Siniša Mali, ispred liste “Aleksandar Vučić - Beograd sutra”, Savo Manojlović, ispred liste “I ja sam Beograd - Kreni – promeni”, Dobrica Veselinović, ispred liste “Biramo Beograd” i Borislav Antonijević, ispred liste “Mi, snaga naroda - dr Branimir Nestorović” govorili su u emisiji "Takovska 10" o planovima za Beograd u naredne četiri godine.
Predstavnici četiri liste koje prema relevantnim istraživanjima javnog mnjenja imaju najveće šanse na gradskim izborima, 2. juna, debatovali su u emisiji Takovska 10.
Borislav Antonijević, ispred liste “Mi, snaga naroda - dr Branimir Nestorović” kaže da će gradonačelnik imati upravljačku odgovornost.
Savo Manojlović, ispred liste “I ja sam Beograd - Kreni – promeni” ima ideju kako uštedeti 640 miliona evra, i da treba uvesti referentne cene.
Dobrica Veselinović, ispred liste “Biramo Beograd” kaže da su problemi grada kompleksni i da će zaustaviti investitorski urbanizam.
Siniša Mali, ispred liste “Aleksandar Vučić - Beograd sutra” ponovio je da je "Ekspo" najveća razvojna šansa ne samo Beograda već i cele Srbije.
Antonijević: Reorganizacija rada gradonačelnika
Borislav Antonijević, ispred liste “Mi, snaga naroda – dr Branimir Nestorović", rekao je da će, ukoliko dobije priliku da upravlja Beogradom, promene otpočeti sa vrha.
"Osnovni cilj je promena štetnog modela kako se upravlja gradskom upravom sada – preduzećima, ustanovama, budžetom grada, investicijama i gradskom imovinom. Promene ćemo da otpočnemo s vrha. Znači, promena kreće sa reorganizacijom rada gradonačelnika tako što ćemo promeniti statut grada Beograda”, rekao je Antonijević.
Gradonačelnik će, kaže, imati upravljačku odgovornost, a trebalo bi da se uvede odgovornost po svim nivoima.
"Imaće upravljačku odgovornost za sistem upravljanja javnom imovinom na prvom mestu, zemljištem i nekretninama koje se nalaze u vlasništvu grada Beograda“, rekao je Antonijević.
Da bi se to uradilo, istakao je Antonijević, moraće da se javno objavi šta je sve u vlasništvu Grada, koje su to nekretnine, zemljišta, da se tačno zna čime Grad raspolaže.
Prema njegovim rečima, gradonačelnik, će biti odgovoran za podnošenje godišnjeg izveštaja o sprovođenju godišnjeg plana za raspolaganje i upravljanje gradskom imovinom.
"Utvrdićemo strategiju razvoja Beograda, strategiju prostornog razvoja, gradnju u Beogradu, strategiju zaštite životne sredine i strategiju ekonomskog razvoja“, rekao je Antonijević.
Na pitanje kako bi rešili pitanje saobraćaja u gradu, Antonijević je rekao da struka mora da se vrati na poziciju koja odlučuje, planira i organizuje.
"To znači uključivanje eminentnih stručnjaka sa Saobraćajnog fakulteta, kao i stručnjaka sa Mašinskog i Elektrotehničkog fakulteta, da bismo videli koji tip saobraćaja može, da li mogu da se uvedu elektroautobusi, da li naša mreža to može da izdrži, kako obezbediti dodatnu električnu energiju u Beogradu, za to sve postoje rešenja", rekao je Antonijević.
Pozvao je građane da izađu na izbore i da glasaju za adekvatnu opciju.
Veselinović: Optimizovaćemo javni prevoz
Dobrica Veselinović ispred liste "Biramo Beograd" ističe da su vrlo jasni problemi, koji su prisutni godinama u Beogradu.
Navodi problem javnog gradskog prevoza, za koji kaže da će biti optimizovan u planu liste "Biramo Beograd".
"Mi imamo plan 'Od kuće do posla za 30 minuta' koji će optimizacijom polazaka, linija, širenjem mreže, žutih traka i ulaganjem u šinske sisteme garantovati da stignete od kuće do posla za 30 minuta", kaže Veselinović.
Navodi da lista "Biramo Beograd" ima održivi plan za GSP – širenje tramvajske mreže, nabavke trolejbusa i povezivanje sa "Beo vozom".
Ističe da škole i vrtići nemaju dovoljno kapaciteta kao i da je stanje javnog zdravlja loše.
"Zaustavićemo ovo što se naziva investitorski urbanizam, koji je isto započet pod vlašću SNS-a i koji ima tu tendenciju da svaku slobodnu zelenu površinu betonira i omogući profit investitorima", rekao je Veselinović.
Kaže i da je sepcijalizovana izložba Ekspo potrebana da bi svet video Beograd, ali da je "Ekspo 2027" – magla i fasada koja omogućava ljudima bliskim Srpskoj naprednoj stranci da se bogate.
Manojlović: Uvešćemo referentne cene, otkazati projekat Ekspa
Kandidat za gradonačelnika i nosilac liste "Ja sam Beograd, Kreni-promeni" na beogradskim izborima Savo Manojlović ističe da najvažnija stvar za koju će se zalagati ako bude izabran na funkciju jeste rešenje kako može da se uštedi oko "640 miliona evra koje se isisaju korupcijom u prestonici Srbije".
"Ali, o tom rešenju bi trebalo da razgovoramo sa Aleksandrom Šapićem, a ne sa Sinišom Malim, koji je ministar finansija i nije u direktno vezan za grad", istakao je Manojlović.
Naveo je da suština u tome što će se uvesti referentne cene, navodeći kao negativan primer kupovinu novogdišnje jelke u Beogradu, koja je, kako tvrdi, koštala veoma više od realne cene.
"Nećete moći preko tendera da plaćete nabiflane cene, kao što je jelka od 80.000 evra, koju na internetu možete da kupite za 2.500 evra", istakao je Manojlović.
Kao goruće pitanje saobraćaja u Beogradu naveo je gužve koje nastaju zato što se, između ostalog, u centru grada, na mestima postojećih kuća zidaju zgrade.
"Takođe, seo bih sa stručnim ljudima i napravio liniju metroa koja odgovora potrebama grada", rekao je Manojlović.
Govoreći o projektu Ekspa, naveo je da je bilo koji projekat na kom radi trenutna vlast, a baziran je na korupciji, apsolutno nedopustiv, te da će se ući u nove kredite i zaduženja.
"Ne možete da imate projekat sa tolikim stepenom korupcije. Smatram da bi ga trebalo otkazati, a suština je da se investira u alternativna rešenja, poput porodilišta ili naknada za porodilje", zaključio je Manojlović.
Mali: Politika ubrzanog rasta grada
Siniša Mali, ispred liste “Aleksandar Vučić - Beograd sutra” rekao je da referentna cena postoji i sprovodi se godinama unazad, odgovarajući tako Manojloviću.
Hoćemo da vodimo politiku ubrzanog rasta grada, poručio je Mali.
Podseća da su 2014. obećali da će spustiti Beograd na reke i može se videti, kako kaže, koliko se grad promenio.
"Imamo besplatne vrtiće u udžbenike. Prosečna plata u martu u glavnom gradu je 1.059 evra", naveo je Mali i podvukao da raste kvalitet života.
Ekspo je naveća razvojna šansa zemlje, očekujemo tri miliona posetilaca i zato podižemo kvalitet infrastrukture, naveo je Mali.
Važno je reći da ovi izbori nisu igra, ovo su izbori na kojima se odlučuje budućnost Srbije, napominje Mali.
Govoreći o gorućim pitanjima saobraćaja, Mali je rekao da je neophodno objedinjavanje saobraćaja u jedan sistem.
"Rešenje je sistem metroa, Beograd će 2028. godine imati prvu liniju metroa", kaže Mali.
Prema njegovim rečima, šinski sistem je usvojen 2021. godine.
"I ceo sistem šinskog saobraćaja i metro i Beovoz i tramvajski saobraćaj objediniti u jedan sistem, to je čisto i ekološki a optimizovaćemo polaske", naveo je Mali.
Ukazuje da je gradnja je u toku od 2022. i da će se sledeće godne graditi 21 stanica.
Što se tiče otpadnih voda, Mali ukazuje da je fabrika za prečišćavanje otpadnih voda ogromna investicija. Ne finansira je grad Beograd, finansira je Republika Srbija, a vrednost radove je oko 700-800 miliona evra.
Osim toga, kao kaže, gradi se fabrika za prečišćavanje otpadnih voda u Batajnici, Ostružnici, Krnjači i Boleču.
“Samo da podsetim sve građane Beograda, da smo u proteklih par godina završili najveći ekološki projekat, to je izgradnja deponije, odnosno fabrike za proizvodnju struje iz čvrstog otpada, u Vinči, gde smo rešili najveću crnu tačku, ekološku crnu tačku Evrope, a to je upravo deponija Vinča. I mi sada od tog smeća koje proizvodi grad, proizvodimo struju, proizvodimo i takođe grejmo nekoliko hiljada domaćinstava”, rekao je Mali.
Mali je poručio na kraju još jednom da je Ekspo glavni cilj.
"Dakle, ono što je važno, moramo da idemo napred. Ubrzan i rast razvoj grada Beograda kao lokomotive rasta razvoja Srbije. Ekspo je tu kao glavni cilj, ogromna, najveća razvojna šansa za nas, za ceo Beograd, da se predstavimo na pravi način, da kroz velike investicije, završetak projekta metroa, novih mostova, novih tunela, podignemo kvalitet infrastrukture", zaključio je Mali.
Коментари