Kojom trasom će saobraćati voz Beograd–Priština
Železnička veza između Beograda i Prištine, koja je bila tema sastanka u Berlinu iniciranog u dogovoru specijalnog izaslanika predsednika SAD Ričarda Grenela i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, može biti ostvarena preko dva pravca – Kraljeva i Merdara.
Prvi pravac bi mogao da bude pruga Beograd–Lapovo–Kragujevac–Kraljevo–Priština, koja je duga 366 kilometara, a drugi – pruga Beograd–Lapovo–Niš–Doljevac–Kuršumlija–Priština, u dužini od 388 kilometara, saznaje Tanjug u srpskim železnicama.
Kada je reč o pružnom pravcu Beograd–Lapovo–Kragujevac–Kraljevo–Priština, železnički saobraćaj se sada odvija do stanice Kosovska Mitrovica sever.
Na pruzi Beograd–Lapovo–Niš–Doljevac–Kuršumlija–Priština, vozovi idu do Merdara.
Pruga od Merdara do administrativne linije je neprohodna, jer je tunel na samoj granici urušen 1999. godine u bombardovanju.
Železnica na teritoriji KiM je, inače, u veoma lošem stanju i u toku su rekonstrukcije.
U Berlinu je održan sastanak o obnovi železničkog putničkog i kargo saobraćaja između Beograda i Prištine i trajao je duže od tri sata.
Direktor Kancelarije za KiM Marko Đurić je, posle razgovora sa Grenelom o železničkoj liniji Beograda i Prištine, rekao da se konkretnim rešenjima nada u predstojećem periodu.
"Sa ambasadorom Grenelom smo imali sastanak o obnavljanju železničkog saobraćaja između centralne Srbije i KiM i nadam se da ćemo u predstojećem periodu doći do konkretnih rešenja, koja će olakšati kretanje ljudi i robe, a privredi i građanima doneti korist", rekao je za Tanjug Đurić, koji je predvodio delegaciju Srbije na sastanku u Berlinu.
Direktor Kancelarije za KiM nije izneo detalje razgovora.
Na sastanaku o obnavljanju železničkog povezivanja Beograda i Prištine učestvovali su predstavnici nadležnih resora i eksperti za železnicu i puteve, obe strane.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 13
Пошаљи коментар