Stotine hiljada radnika u avio-industriji zbog pandemije ostaje bez posla

Vazdušni saobraćaj neće se vratiti na nivo pre epidemije koronavirusa sve do 2023. godine, ocenilo je Međunarodno udruženje vazdušnog prevoza (IATA). IATA, organizacija koja okuplja 290 avio-kompanija, procenjuje da će 2021. saobraćaj, meren u kilometrima po putniku, biti niži za 24 odsto nego 2019. godine. Narudžbine novih aviona se otkazuju, a delovi flote evropskih kompanija prodaju se u Africi i Aziji. Niko neće preživeti bez pomoći države pa nju sada traže i lou-kost kompanije.

Nemačka je intervenisala sa devet milijardi evra da bi "Lufthanzi" obezbedila likvidnost. Državna pomoć znači da, osim privatnih ulagača, i nemačka vlada postaje deo akcionarâ, ali se traži da se smanji broj letova i broj aviona, a već 10.000 radnika je na listi čekanja za otpremninu ili prinudni odmor. U Udruženju avio-prevoznika procenjuju da će oporavak početi tek u trećem tromesečju 2020. godine.

"Očekujemo pad prometa i 2021. i on će biti 34 odsto, veoma nezgodna situacija za sve avio-prevoznike. Državna pomoć biće neophodna, ali i pomoć aerodromima da kupe novu opremu i naprave nove prostore za tretiranje koronavirusa", istako je Aleksandar de Junik iz IATA.

Veliki lou-kost prevoznik "Izi džet" traži od britanske vlade pomoć od 600 miliona funti koja mu je nephodna za obnavljanje flote kupovinom 24 naručena aviona od "Er basa", ali ta pomoć nije ni na vidiku, jer je prioritet zdravstveni budžet.

Deoničari su od prošle godine dobili od zarade 60 miliona funti, ali nemaju nameru da ponovo ulože novac u tu kompaniju dok ne stigne pomoć ili se odloži kupovina aviona.

"To je tipičan problem za ovu situaciju, nekada izizetno profitabilna i pored visokih troškova avio-industrija gubi sveži kapital. Sve se to odražava i na proizvođače aviona pa će na stotine hiljada ljudi ostati bez posla", navodi De Junik.

Nacionalna avio-kompanija "Er Srbija", imajući u vidu preporuku Evropske komisije o produžavanju privremenog ograničenja, odložiće početak redovnog putničkog saobraćaja, umesto za planirani 1. jun, tek za 15. juna.

S druge strane, obnavljanje avio-saobraćaja do ograničenog broja destinacija – London "Hitrou", Frankfurt, Cirih i Beč, koje je najavljeno za period krajem maja, biće realizovano. "Er Srbija" će, takođe, morati da se obrati državi za pomoć, u kom obimu, videće se posle pola godine.

Stručnjaci upozoravaju da moramo imati svoju avio-kompaniju, jer za vreme pandemije nismo zavisili od drugih prevoznika, i robu i ljude smo prevezli svojim resursima.

понедељак, 28. април 2025.
12° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом