недеља, 19.06.2011, 10:53 -> 12:21
Stari broj, novi operator
Mobilni operatori "Telekom", "Vip mobajl" i "Telenor" od 1. jula će omogućiti korisnicima prenošenje telefonskog broja. Korisnici će moći da zadrže kompletan broj, a da promene mobilnog operatora.
Sva tri domaća mobilna operatera, "Telekom Srbije", "Vip mobajl" i "Telenor", omogućiće korisnicima prenošenje telefonskog broja od 1. jula, rečeno je agenciji Beta u tim kompanijama.
Usluga prenosivosti mobilnih brojeva u Srbiji počeće da funciniše posle nekoliko odlaganja, a pravilnikom Republičke agencije za elektronske komunikacije (Ratel) bilo je predviđeno da počne 1. januara 2011. godine.
Tri operatera u Srbiji zajedno imaju oko 10 miliona izdatih brojeva.
MTS je u potpunosti spreman za prenosivost brojeva i 1. jul dočekuje sa "željom da opravda poverenje višegodišnjih korisnika, ali i da otvori vrata i bude atraktivan i za potencijalne nove korisnike", ističu u "Telekomu Srbije".
"U prenosivosti brojeva vidimo novu šansu na tržištu, dok istovremeno ona korisnicima daje mogućnost fer izbora. Ne očekujemo bilo kakve poteškoće u tom procesu i verujemo da će se on odvijati na zadovoljstvo korisnika, kažu u najvećem srpskom mobilnom operateru.
U "Telekomu" navode da će za prenos broja u MTS mrežu, odnosno uslugu prenosa broja, korisnik morati da izdvoji "svega jedan dinar sa PDV-om", uz napomenu da je u cenu je uračunato izdavanje SIM kartice.
Prenosivost broja mobilnog telefona donosi korisnicima bolji kvalitet usluge i pravi je pokretač konkurentnosti na svim tržištima na kojima se uvede, ističu u "Vipu".
Postupak prenosa broja
"Iako će procedura prenosa broja u Srbiji trajati par dana, želimo da naglasimo da za to vreme korisnici neće trpeti bilo kakav prekid usluge", kažu u tom mobilnom operateru.
Prema Pravilniku o prenosivosti broja u mobilnim telekomunikacionim mrežama, koji je objavljen u novom Službenom glasniku, firme i građani moći će da zadrže kompletan broj.
Korisnici će za prenos broja plaćati naknadu od 200 dinara novom operateru, a postupak može da traje oko četiri dana.
Zahtev za prenos broja podnosi se operateru u čiju mrežu korisnik želi da pređe. Zatim se u roku do dva dana proverava da li su ispunjeni uslovi za prenos broja.
Ratel je predvideo da, ukoliko su uslovi ispunjeni i prihvaćen prenos broja, taj postupak se mora obaviti u roku kraćem od dva radna dana.
Prenošenje broja može da se odbije ukoliko je zahtev netačan ili nepotpun, ukoliko pripejd korisnik nije registrovan ili se traži prenos broja iz vezane serije ili korisničke grupe.
Navodi se da se ne mogu preneti ni brojevi za koje se utvrdi da su ukradeni, nepostojeći i privremeno ili trajno isključeni iz mreže davaoca broja.
Prenos broja može da se odbije u slučaju da je korisnik manje od tri meseca u mreži davaoca, kao i u slučaju neplaćenih dugovanja iz pripejd ugovora.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 6
Пошаљи коментар