Srpske holding železnice

Da bi srpske železnice uspešnije poslovale, Vlada Srbije bi u prvom tromesečju iduće godine trebalo da usvoji novi osnivački akt tog preduzeća, koji predviđa transformaciju u holding kompaniju, najavio generalni direktor Milovan Marković.

Generalni direktor "Železnica Srbije" Milovan Marković izjavio je da bi Vlada Srbije u prvom tromesečju iduće godine trebalo da usvoji novi osnivački akt tog preduzeća, koji predviđa transformaciju u holding kompaniju da bi srpske železnice mogle uspešnije da posluju.

"Očekujem da će u najskorije vreme radni tim dostaviti Vladi predlog novog osnivačkog akta", rekao je Marković podsetivši da je Vlada ove godine imenovala radni tim koji se bavi tim pitanjem.

"Period u kome će početi primena osnivačkog akta će takođe odrediti Vlada i to se odnosi na regulisanje dugova, pitanje imovine i svih drugih važnih pitanja da bi buduća holding kompanija mogla da funkcioniše", rekao je Marković Tanjugu.  

Marković je naveo da će unutar holding kompanije, zatvorenog akcionarskog društva, poslovati nova preduzeća, koja će svoje prihode ostvarivati na tržištu i kroz ugovore sa Vladom Srbije o međusobnim obavezama.

Vlada će, prema njegovim rečima, nastaviti da finansira ono što je u interesu države.

"Proces finansijske i tehničko-tehnološke konsolidacije JP Železnice Srbije biće nastavljen i u narednom periodu i imaće kontinuitet", naglasio je Marković.

On je naveo da će u novoj holding kompaniji sasvim sigurno funkcionisati preduzeća za prevoz robe i putnika, kao i preduzeće koje će upravljati infrastrukturom dodajući da će osnivački akt, koji Vlada bude usvojila, odrediti precizno koja će sve preduzeća u okviru holdinga poslovati i na koji način.

Liberalizacija tržišta

"U interesu je zaposlenih u Železnicama Srbije i Vlade da buduća holding kompanija bude funkcionalna, da sva pitanja budu regulisana na najbolji mogući način i da se osposobe preduzeća unutar železnica, koliko je to moguće, da tržišno posluju", istakao je Marković.

Zajednički cilj Vlade, zaposlenih u "Železnicama Srbije" i njenog rukovodstva jeste, prema rečima Markovića, da se u novoj organizaciji ostvare mogućnosti za uspešnije poslovanje, povećanje obima rada i veću konkurentnost, jer će u narednom periodu biti liberalizovano tržište železničkog saobraćaja u Srbiji.

Prema njegovim rečima, srpske železnice moraju dobro da se pripreme ako žele da opstanu na evropskom tržištu.

Marković je naveo da je to javno preduzeće zahvaljujući finansijskoj podršci države u 2009. i 2010. godini smanjilo broj zaposlenih za oko 1.500 radnika, koji su dobili otpremnine i dodao da je u železnicama sada zaposleno oko 18.500 ljudi, što je trenutno optimalan broj.

"Na drugoj strani otvara se potreba za zapošljavanjem nekih specifičnih zanimanja unutar Železnica Srbije i mi smo programom Vlade predvideli mogućnost zapošljavanja mladih i školovanih ljudi železničke struke i to je proces koji neminovno prati restrukturiranje", rekao je generalni direktor srpskih železnica.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 24. новембар 2024.
9° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње