Budućnost električnih vozila

Predviđa se da će za 10 godina petina vozila proizvedenih i prodatih u Evropi imati čist elektropogon. Za takvu proizvodnju kod nas, proizvođači traže garancije za subvencije cena i izgradnju infrastrukture.

Evropska Unija zaostaje u odnosu na SAD kada je reč o uvođenju novih tehnologija u pogon automobila. Ipak, stručnjaci predviđaju da će za 10 godina petina vozila proizvedenih i prodatih u Evropi imati čist elektropogon, a skoro polovina biće hibridi.

Predsedavajuća Evropske unije, Španija, prva će povući potez i u razvoj električnih vozila u zemlji uložiće 590 miliona evra ove godine i 794 miliona dolara u naredne dve godine. Novac je namenjen infrastrukturi za punjenje baterija, jer Španci očekuju da će u toj zemlji do 2014. godine biti 250.000 električnih ili hibridnih vozila.

Anketirani građani slažu se u jednom - troškovi održavanja vozila, naročito starijih i troškovi goriva, previše opterećuju budžet.

"Sigurno je da će novi tehnički pregled biti daleko rigorozniji i obuhvatniji pa će vozači morati svoja vozila da drže u maksimalno ispravnom stanju", izjavio je  Dejan Komatina iz "Reno"-a. To će dovesti do povećanja troškova održavanja posebno kod vozača koji imaju vozila starija od 15 godina po nekim procenama za oko 25 odsto.

Onaj ko prvi počne da primenjuje nove tehnologije biće bogato nagrađen iz fondova EU. Tako, na primer, "Reno" i "Nisan" planiraju da u Evropi prodaju četiri modela električnih vozila od 2011. godine.

"Nisan" planira da uvede prvi električni model u Evropi krajem 2010. I kod nas bi se moglo krenuti u elektrifikaciju voznog parka, kada bi država za to imala više razumevanja. Proizvođači traže garancije za subvencije cena i izgradnju infrastrukture.

Izgradnja infrastrukture podrazumeva da se u većim gradskim celinama obezbede mesta gde bi se elektromobili punili dok su parkirani. To bi, na primer, bile naše javne garaže ili obeležena parking mesta koja imaju bandere.

Razvoj novih tehnologija u Evropi biće usmeren u tri stepena elektrifikacije automobila. Samo GM će već ove godine uložiti milijardu dolara.

Mali gradski automobili biće isključivo na elektronski pogon, druga vrsta su hibridi koji se pune benzinom, ali idu na struju i to su automobili srednje klase, treća vrsta su eksperimenti sa hidrogenom i komprimiranim vazduhom, ali malo je verovatno da će se ta vozila proizvoditi.

Analitičari kažu da će elektromobili imati više prođe na tržištu SAD, nego u Japanu ili Evropi, zato što je većina automobila u toj zemlji parkirana u garažama porodičnih kuća, što punjenje čini lakim. Subvencije za elektrovozila u Americi već sada su trećina cene automobila, a putarina i parking se ne plaćaju.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. април 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом