Potpisan sporazum sa Kinezima za Lot 2; Mladenović: Prvim metroom 2030.
U Vladi Srbije potpisan Ugovorni sporazum za Lot 2 prve faze Linije 1 beogradskog metroa sa kompanijom "PowerChina", koji obuhvata izradu projekta i izvođenje radova, uključujući i pripremne aktivnosti i nabavku TBM mašina.
Ugovor je vredan 720 miliona evra, a rok za realizaciju ugovora je 45 meseci plus dve godine.
Dokument su potpisali ministar za javna ulaganja Darko Glišić, koji je ovlašćen da vodi Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, vršilac dužnosti zamenika načelnika Gradske uprave grada Beograda - sekretar Sekretarijata za javni prevoz Radovan Kremić i direktor JKP "Beogradski metro i voz" Andreja Mladenović sa predstavnikom kineske kompanije "PowerChina" Han Đipingom.
Kako je nakon potpisivanja rečeno novinarima, novim ugovornim sporazumom omogućava se izdvajanje posebnog Lota 2, koji će biti finansiran iz budžeta Srbije i koji odmah stupa na snagu, što će doprineti bržoj realizaciji izgradnje prve faze Linije 1 beogradskog metroa.
Glišić je rekao da će ugovor biti realizovan u najkraćem mogućem roku.
"Verujemo da će ovaj projekat zaista doneti dugoročne koristi ne samo našem gradu, već i celokupnoj Republici Srbiji.Ovaj Lot 2 prve faze linije 1 beogradskog metroa, koji danas potpisujemo, osigurava brzu i efikasnu vezu između udaljenih delova grada odnosno korisnici metroa će od Železnika do Mirijeva stizati za nešto više od 30 minuta", rekao je Glišić.
Prvim metroom 2030. godine
Beograđani će se metroom na trasi prve faze prve linije, od Makiša do Pančevačkog mosta, početi da voze 2030. godine, najavio je Andreja Mladenović.
On je rekao da se nada da će dve mašine za kopanje tunela biti naručene u februaru sledeće godine i da će u maju 2026. početi da rade.
Mladenović je objasnio da će 2025. godine početi radovi na izgradnji depoa u Makiškom polju, sa šest objekata, i da će se potom raditi dve nadzemne deonice - od Makiša do Stanice Bele vode, dužine oko dva kilometra, a onda i dva dela "plitkog iskopa" 2026, koji bi trebalo da bude završen za jednu godinu.
Potom bi se išlo na "tunelski deo" od Belih voda do Požeške ulice, pa do Sajma, i sa druge strane od Karaburme do Dunav stanice.
Коментари