Читај ми!

Sve dublja kriza auto-industrije u Evropi – kako utiče na cene novih, a kako polovnih vozila

Izazovno je vreme za automobilsku industriju. Kupovina novog automobila je sada najveća investicija posle kupovine nekretnine, izjavio je za RTS Petar Veličković sa sajta Polovni automobili. Ističe da postoji velika ponuda "polovnjaka" na našem tržištu, ali savetuje da se ne zalećemo prilikom kupovine, već da se dobro informišemo.

Evropska automobilska industrija zapada u sve dublju krizu – fabrike se gase i sve manje modela će izaći na tržište.

Petar Veličković, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, rekao je da je došlo do skoka cena novih automobila, te da su porasli troškovi njihove kupovine, jer su u pojedinim državama ukinute subvencije, porasle su i kamatne stope, što utiče na tržište.

"Sledeće godine može da se očekuje uvođenje standarda evro sedam, što će se najviše odnositi na laka komercijalna vozila, koja će morati da se prilagođavaju više u odnosu na putničke automobile, pa će dovesti do dodatnog poskupljenja", objašnjava Veličković.

Stabilne cene polovnjaka

Prema njegovim rečima, zasad nema informacija da je došlo do poskupljenja polovnih automobila u Evropi.

"Cene polovnih automobila su trenutno stabilne, ali je teško reći šta će se dešavati narednih meseci. Izazovno je vreme za automobilsku industriju. Kupovina novog automobila je sada najveća investicija posle kupovine nekretnine", kaže Veličković.

Napominje da nije nerealan scenario da polovni automobili poskupe, ali da treba pratiti tržište.

Veličković ističe da su prosečne cene polovnih automobila, grupe do 20 godine, u blagom porastu, ali da je tokom letnjih meseci uočen i izvestan pad koji je kratko trajao.

"Nema pravila, verovatno je bilo do sezone, kada su ljudi na godišnjim odmorima. Sada opet imamo veću ponudu na placevima. Ako gledamo prodajne rezultate polovnih automobila u Srbiji, imamo i blagi porast u odnosu na isti period prošle godine", navodi Veličković.

Potrebno je raspitati se

Veličković ukazuje da je sajtu Polovni automobili trenutno oglašeno 67.000 polovnjaka što je, smatra, zadovoljavajuća ponuda.

"Trend rasta cena se ipak usporio. Nije realno da se cene tržišta stabiliziju, tako što će odmah da padnu za oko 20 odsto. Teško je predviditi da li će doći do stabilizacija cena u Evropi“, kaže Veličković.

Navodi da smo jedina zemlja u regionu koja uvozi automobile koji su stariji od 20 godina, o čemu bi trebalo da se razgovara, posebno o bezbednosti tih vozila.

"Lično mislim da ponude automobila ima, ali treba uložiti vreme da se dobro raspitamo, informišemo i da se ne zalećemo. Ne verujem da će biti jeftiniji u većoj meri, pre će doći do stabilizacije. Cene polovnjaka rastu blizu dve godine", zaključuje Petar Veličković sa sajta Polovni automobili.

петак, 13. децембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње