Читај ми!

Vesić: Kada završimo prugu Beograd–Niš, Srbija će biti kičma saobraćaja Zapadnog Balkana

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je za RTS da je finansijska konstrukcija za prugu Beograd–Niš zatvorena i da će se graditi u nekoliko faza. Najavio je da bi prvi radovi mogli da počnu sledeće godine i da mogu trajati tri do pet godina, ali da za to vreme neće biti obustave saobraćaja. Kada završimo prugu Beograd–Niš imaćemo 437 kilometara brze pruge, istakao je ministar.

Vlada Srbije je pre nekoliko dana odobrila prostorni plan za prugu od Beograda do Niša. Predviđena je modernizacija postojeće železničke pruge na tri deonice: Velika Plana – Gilje, Paraćin–Stalać i Đunis–Trupale, ukupne dužine oko 109 kilometara i nakon toga vozovi će ići brizinom od 200 kilometara na sat.

Evropska komisija je ocenila da je Srbija u oblasti saobraćaja visoko usklađena sa EU, piše u godišnjem izveštaju o napretku.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže da je ponosan na taj izveštaj i ocenjuje da on pokazuje da je Srbija postigla dobar nivo usklađenosti sa EU.

"EU je od 2000. godine dala više od milijardu evra pomoći samo u oblasti saobraćaja. Vlada ne zaboravlja da EU jedina daje bespovratna sredstva. Naš cilj je EU", istakao je Vesić.

Naveo je da Vlada priprema osam zakona iz oblasti saobraćaja, koji treba da uđu u skupštinsku proceduru, i dodao da očekuje njihovo usvajanje u prvom kvartalu sledeće godine. Kako je napomenuo, kad to uradimo bićemo usklađeni sa EU.

Početak gradnje sledeće godine

Ministar je rekao da će EU u narednom periodu izdvojiti 500 milijardi evra za koridore, a na tom delu se nalazi i Srbija, koja će moći da koristi deo tih sredstava.

Govoreći o izgradnji pruge Beograd–Niš, za čije radove je Vlada Srbije dala zeleno svetlo, Vesić je rekao da će se izgradnja pruge odvijati u nekoliko faza. 

"Očekujemo da krajem ove i početkom sledeće godine budu tenderi, tako da se očekuje da radovi krenu sledeće godine", kaže ministar Vesić i ističe da tokom radova neće biti zatvaranja saobraćaja, da transport koji se odvija kroz našu zemlju ne bi našao neke druge puteve.

Očekivano trajanje radova od tri do pet godina

Vesić je rekao da ne može tačno da precizira koliko će se dugo raditi na tom projektu, ali očekuje da radovi traju od tri do pet godina. Kada to budemo rekonstruisali, imaćemo 437 brze pruge, kaže Vesić i dodaje da će Evropa najviše ulagati u železnicu, što je Srbija prepoznala i zato je počela da ulaže u brze pruge.

Ministar je rekao da, kada svi završe deo svog posla, imaćemo brzu prugu od Budimpešte do Pireja, a da će pruga u Srbiji biti kičma saobraćaja Zapadnog Balkana.

Napomenuo je da Turska ima oko 2.000 kilometara pruga i da ćemo, kada se Srbija poveže prugom od Niša ka Sofiji, biti umreženi i s tim tržištem.

Vesić je zaključio da je za prugu ka Nišu zatvorena finansijska konstrukcija i da će deo novca obezbediti država, deo iz donacija, a deo će biti obezbeđen iz povoljnih kredita.

Ceo razgovor sa Goranom Vesićem možete pogledati u videu na početku teksta.

петак, 22. новембар 2024.
0° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње