Читај ми!

Od Beograda do Subotice za 70 minuta, brza pruga mogla bi da bude otvorena već u decembru

Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova. Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.

Од Београда до Суботице за 70 минута, брза пруга могла би да буде отворена већ у децембру Од Београда до Суботице за 70 минута, брза пруга могла би да буде отворена већ у децембру

Više od sedam miliona putnika putovalo je "Sokolom" od Novog Sada do Beograda za dve godine, od kada je završena ta deonica pruge za velike brzine. Vozovi ponovo postaju popularni u Srbiji, a sa brzom prugom rastu i očekivanja.

Izgradnja pruge Novi Sad – Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.

"Donji stroj je realizovan 98 odsto, gornji stroj je realizovan 67 odsto od ukupne dužine. Tu su i radovi na elektrifikaciji pruge, tu je postavljanje voznog voda, takođe i stanične zgrade, odnosno stanični objekti, u velikom broju su završeni građevinski radovi", navodi Slobodan Kostić, inženjer.

Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.

"Plan je da već u septembru krenu ozbiljna testiranja, da pre toga bude završena pruga u građevinskom smislu, da izvođači radova obave svoja testiranja i da onda već u septembru dođu specijalni vozovi koji će testirati ispravnost pruge i kvalitet izvršenog posla", ističe Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije.

Domaći stručnjaci rame uz rame sa kineskim

Kineske železnice angažovale su preko 2.000 domaćih stručnjaka, više od 400 specijalnih mašina i veliki broj kineskih radnika. Kineski inženjer kaže da je ubrzanju radova doprinela saradnja stručnjaka obe strane.

"Glavni zadaci ovog kampa i svih ovih radionica su varenje šina, brušenje, hlađenje, fino varenje, i to se sve radi AT varenjem, što na neki način garantuje visokokvalitetno varenje, koje je u slučaju brzih pruga izuzetno važno", objašnjava Jang Guanling, inženjer "Kineske železnice".

Tri nove železničke stanice, najveći vijadukt u Vrbasu

Na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice neće biti putnih prelaza – zbog čega je izgrađen veliki broj podvožnjaka i nadvožnjaka. Uporedo se radi na rekonstrukciji postojećih i grade tri nove železničke stanice – Vrbas, Rumenka i Lovćenac.

Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na 108 kilometara deonice pruge od Novog Sada do Subotice – vijadukt u Vrbasu, koji se nalazi na samoj sredini je najveći, najkompleksniji, sa dužinom od gotovo kilometar i po.

"Vijadukt je bio najveći izazov. Zbog dinamike smo povećali broj skela, oplata i slično. Na vijaduktu još treba da se završi hidroizolacija i mislim da ćemo početkom aprila imati preduslove da položimo kolosek", dodaje Jang Guanling.

Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte deo je projekta kineske inicijative "Pojas i put" kako bi se grčka luka Pirej povezala železnicom sa Evropskom unijom. Od ukupno 350 kilometara te pruge, 184 kilometra grade se u Srbiji, a 166 u Mađarskoj.

петак, 22. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње