Читај ми!

Vesić na primeru Pirota objasnio zašto se ukida konverzija uz naknadu

Novina zakona o planiranju i izgradnji je i ukidanje konverzije uz naknadu. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić kaže za RTS da je od 5.000 "zarobljenih" lokacija najviše njih u stečaju i da se ovom izmenom zapravo izlazi u susret građanima.

U parlamentu se raspravlja o izmenama i dopuni Zakona o planiranju i izgradnji. Ministar Goran Vesić je rekao, gostujući u Dnevniku RTS-a, da mu je žao jer se o ukidanju konverzije najviše razgovaralo, a to je, kako kaže, najmanje važno u zakonu.

"Mnogo je važnije to što smo zaštitili građane jer će investitori morati da daju polisu osiguranja za štetu trećim licima ako se desi neka šteta na susednim objektima, da se zna ko će to da plati, da se naplati iz polise osiguranja“, rekao je Vesić.

Takođe, uvedena je obaveza da pre dobijanja upotrebne dozvole investitor mora da preda dokaz o kretanju građevinskog otpada, što znači da će biti smanjen broj divljih deponija.

"Ubrzali smo procedure, omogućili smo zaštitu objekata kulture, uveli smo studiju zaštite objekata pod zaštitom kulture koja će morati da se rade prilikom izrade urbanističkog plana, a uveden je i konzervatorski nadzor, mogućnost da u prostorno-istorijskim celinama nadležni zavodi mogu da utiču na izgled fasade i na drugim objektima kako bi se sačuvala ambijentalna celina", istakao je Vesić.

Kako je naveo, Vlada će sada odlučivati i o urbanizmu i građevinskim dozvolama u nacionalnim parkovima, kako bi se bolje zaštitili.

"Ubrzane su procedure, da jednom dati uslovi nosilaca javnih ovlašćenja važe do kraja postupka. Takođe da sekretarijati koji izdaju građevinske dozvole mogu samo jednom da daju primedbe – to su sve novine koje su važne“, naveo je Vesić.

Prema njegovim rečima, jedna od tih novina je ukidanje konverzije uz naknadu.

Vesić kaže da se od 5.000 lokacija najviše njih nalazi u stečaju i da se izlazi u susret građanima.

Navodi primer Pirota, gde postoji lokacija koja je namenjena intermodalnom terminalu koji se nalazi u stečaju, gde stečajni upravnik nema para da uradi konverziju niti može da je uradi, a zbog toga Grad Pirot ne može da kupi tu lokaciju i napravi intermodalni terminal u kome bi radilo do 100 ljudi.

"Zarobljeno" 5.000 lokacija

"Pored toga, za 12 godina postojanja ove tzv. konverzije uz naknadu država je zaradila oko 30 miliona evra, što je mala naknada, a zarobila 5.000 lokacija. Taj zakon je više puta menjan i nikada nije dao rezultate", rekao je ministar.

"Mi smo jedina zemlja bivše Jugoslavije, jedina zemlja u istočnoj Evropi koja ima ovaj institut i ne donosi prihod budžetu, a koči investicije, a investicije znače – nova gradnja, više prihoda za budžet, zapošljavanje novih građevinskih radnika, zapošljavanje građevinskih preduzeća, prihodi državi od poreza", kaže on.

Umesto da omogućimo da se lakše gradi, kako bi cene stanova bile niže, mi smo bez ikakvog razloga zarobili lokacije, a nemamo nikakvu korist u budžetu, dodaje Vesić.

Ističe da nema razloga zadržavati institut koji nigde ne postoji i to je razlog za ukidanje konverzije.

"Po sadašnjoj konverziji, 94 odsto konverzije je urađeno bez ijednog dinara jer sadašnji zakon kaže da se za zemljište ispod objekta i zemljište za redovnu upotrebu – puteve, parkinge – nije plaćala konverzija. Zato je prihod tako mali", zaključio je Vesić.

недеља, 24. новембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње