уторак, 08.11.2022, 23:28 -> 23:53
Извор: РТС
Аутор: Драган Стојев
Zašto je važno osigurati uvoz i ne oslanjati se samo na jednog kupca ili dobavljača
Svet je pred novim globalnim izazovima, počev od posledica korone na ekonomiju, pa do zelene tranzicije. Zato je veoma važno osigurati poslovanje, u čemu francuska agencija Kofas može da da veliki doprinos, izjavio je francuski ambasador Pjer Košar koji je u ambasadi te zemlje priredio prijem povodom 15 godina rada te agencije u našoj zemlji.
Kada imate bazu podataka za 132 miliona kompanija u svetu, onda su rizici svedeni na najmanju moguću meru. Ipak, svet je pred stalnim izazovima i kako se pojavljuju teškoće, kompanije za osiguranje uvoza će biti potrebnije.
"Geopolitička situacija se usložnjava. Energetska bezbednost, hrana, ukrajinski konflikt, samo su neki od izazova. Srbija i Balkan imaju političku podršku Francuske kako bi se što bolje izborila sa izazovima na putu ka Evropskoj uniji", kaže Pjer Košar, ambasador Francuske u Srbiji.
Agencija Kofas osigurava izvoz vredan 500 milijardi evra. Nastala je 1946. godina da pomogne franuski izvoz, a sada posluje u 130 zemalja. Osim osiguranja u Kofasu vide prevenciju rizika i dobre informacije pre zaključivanja posla kao glavnu polugu biznisa.
"I ono što stalno potenciramo to je disperzija rizika. Znači, ne oslanjati se na samo jednog kupca ili da vam kupac nosi veći deo prometa i suprotno - na dobavljače. Jer ako vam jedan dobavljač napravi problem u lancu snabdevanja, to automatski privlači nesrećne događaje", kaže Jelena Đukić Radičević, direktor Kofasa Srbija.
"Danas je lestvica podignuta jer je broj firmi sve veći i veći i potreban vam je partner. Prtner ukoliko želite da proširite bazu vaših kupaca i bazu vaših dobavljača. Kada se raspitujete o međunarodnoj sradnji kome ćete da prodate vaš proizvod, uvek je naći lako kupca, ali je teško naći kvalitetnog kupca koji će vam platiti", rekao je Velimir Lukić, profesor Ekonomskog fakulteta.
U svetu ali i Evropi, sve više firmi je pred stečajem. To se odnosi na branše koje zavise od energenata ali i pokidanih lanaca dobavljača.
Ako kompanije ne dobiju informaciju na vreme i one mogu lako da se nađu u teškoćama. Prodaju svoj loš portfolio zbog štete ispod cene ili odu pod led zajedno sa partnerom.
Коментари