Uveliko se gradi Moravski koridor, šta će sve povezati
Moravski koridor, moderna saobraćajnica koja će povezati Koridor 10 i auto-put "Miloš Veliki", ispuniće najviše standarde u građevinarstvu, telekomunikacijama i bezbednosti saobraćaja. Intenzivno se radi na više lokacija.
Na deonici budućeg Moravskog koridora, značajnog putnog pravca od Kraljeva ka Čačku, dugog 30,66 kilometara, biće izgrađeno 15 mostova, četiri nadvožnjaka i 10 podvožnjaka.
U trećem sektoru od Adrana do Mrčajevaca smenjuju se kamioni, neprekidno rade valjci, bageri i druga mehanizacija.
"Ogromno iskustvo i izuzetno težak rad, ali uspevamo da se izborimo, da organizujemo sve. Ovde ukupno radimo sedam mostova, pet podvožnjaka i jedan nadvožnjak. U isto vreme se radi na svim konstrukcijama", kaže poslovođa za strukture Nikola Kovačević.
Samo na ovoj, veoma kompleksnoj, deonici radi oko 500 ljudi, angažovano je 320 jedinica mehanizacije.
Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije", ističe da je u potpunosti otvorena trasa u dužini od 18,5 kilometara i svi radovi su u ovom trenutku fokusirani na deo od Adrana do Mrčajevaca.
"Očekujemo u narednih nekoliko nedelja da počnemo i sa radovima od Mrčajevaca prema Preljini", dodaje Antić.
Koliko znače moderne saobraćajnice znaju Čačani, kojima je auto-put od prestonice do Preljine već doveo investitore.
"Nakon toga interesovanje se povećalo i mi ćemo sada bukvalno iz Čačka imati direktnu vezu i sa Pojatama i sa auto-putem Preljina–Požega ka Crnoj Gori, ka Bosni i Hercegovini", ističe Milan Bojović, pomoćnik gradonačelnika Čačka.
Prema njegovim rečima, Čačak dobija značajno mesto na saobraćajnoj mapi Srbije, a samim tim i na privrednoj.
Moravski koridor ukupne dužine 112 kilometara povezaće veće gradove centralne Srbije, sa oko pola miliona žitelja.
Od Kruševca, preko Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva do Čačka ima oko 25.000 kompanija i preduzeća.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović ističe da na trasi tog koridora postoji najjača mala privreda i srednja preduzeća.
"Oni će dobiti jedan potpuno novi kvalitet, da plasiraju svoje proizvode, radnici će dobiti preduslove da im plate porastu i ne postoji ništa bolje i nijedna bolja subvencija od gradnje infrastrukture", kaže Momirović.
Samo na delu Moravskog koridora od Adrana do Preljine radi se i 27 kilometara hidrotehničkog uređenja Zapadne Morave.
Duž trase planirana je izgradnja podzemnih telekomunikacionih kablovskih vodova, radi brze i pouzdane razmene informacija, bolje bezbednosti saobraćaja i komfornijeg korišćenja auto-puta.
Коментари