Tunel Brančić mučio je inženjere, sada je spreman za putnike

Centralno mesto i najveći izazov za građevinare bio je tunel "Brančić", dužine 945 metra. Nalazi se na oko dva kilometra od petlje Ljig, na kraju novoizgrađene deonice i mesta spajanja sa deonicom od Ljiga do Preljine koja je završena pre dve godine.

Tunel Brančić je najveći je građevinski poduhvat na auto-putu "Miloš Veliki". Za graditelje jedan je od najtežih poslova koje su ikada obavili.

Radove su usporavale, a na momente i prekidale nepredvidive prirodne prepreke: sastav zemljišta, pojava klizišta i podzemnih voda. Iskopano je 250.000 kubika raznog materijala, ugrađeno je 92.000 kubika betona i 5,5 miliona kilograma armature.

"Ovo je u istoriji 'Energoprojekta' jedan od najtežih tunela jer su geološki uslovi bili izuzetno teški tokom izvođenja. Sve ovo uspešno je rešeno pre svega zahvaljujući ogromnom trudu 'Energoprojektovih' radnika i inženjera, a i uz veliku pomoć nadzora eksperata iz sveta i Srbije koje smo morali u kritičnim trenucima da angažujemo na projektu", objasnio je Milan Ristić iz "Energoprojekt-niskogradnje".

U obe tunelske cevi, sa po dve kolovozne trake, širine osam i po metara, postoji prostor za vozila koja su u kvaru, kao i veza između tunelskih cevi u slučaju vanrednih situacija.

Opremljen je najsavremenijom elektro-mašinskom opremom, uz stalno praćenje i upravljanje saobraćajem iz tehničko-operativnog centra.

"Ovde je montirana najsavremenija oprema koja se trenutno montira na Balkanu pa i u Evropi", istakao je stručni saradnik "Energoprojekt-niskogradnje" Radomir Elez.

Pokriven je kompletnim sistemom sa video-nadzorom kojim su predviđeni scenariji provala, požara i sl. U tunelu je i promenljiva signalizacija sa savremenom rasvetom u led tehnologiji. Upravlja se iz jednog centra.

"Možemo istog trenutka da reagujemo da sprečimo bilo kakvu nezgodu, katastrofu, dakle da upozorimo vozače na 1.800 metara ispred i na oko dva kilometra sa ulazne strane da se nešto desilo. Ti sistemi su sad u potpunosti u funkciji i vrlo bezbedni", napomenuo je Elez.

Izgradnja tunela "Brančić", najzahtevnijeg građevinskog objekta na 103 kilometra završenog auto-puta "Miloš Veliki" trajala je četiri i po godine.

Prvobitna vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 24. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње