Tunel Brančić mučio je inženjere, sada je spreman za putnike
Centralno mesto i najveći izazov za građevinare bio je tunel "Brančić", dužine 945 metra. Nalazi se na oko dva kilometra od petlje Ljig, na kraju novoizgrađene deonice i mesta spajanja sa deonicom od Ljiga do Preljine koja je završena pre dve godine.
Tunel Brančić je najveći je građevinski poduhvat na auto-putu "Miloš Veliki". Za graditelje jedan je od najtežih poslova koje su ikada obavili.
Radove su usporavale, a na momente i prekidale nepredvidive prirodne prepreke: sastav zemljišta, pojava klizišta i podzemnih voda. Iskopano je 250.000 kubika raznog materijala, ugrađeno je 92.000 kubika betona i 5,5 miliona kilograma armature.
"Ovo je u istoriji 'Energoprojekta' jedan od najtežih tunela jer su geološki uslovi bili izuzetno teški tokom izvođenja. Sve ovo uspešno je rešeno pre svega zahvaljujući ogromnom trudu 'Energoprojektovih' radnika i inženjera, a i uz veliku pomoć nadzora eksperata iz sveta i Srbije koje smo morali u kritičnim trenucima da angažujemo na projektu", objasnio je Milan Ristić iz "Energoprojekt-niskogradnje".
U obe tunelske cevi, sa po dve kolovozne trake, širine osam i po metara, postoji prostor za vozila koja su u kvaru, kao i veza između tunelskih cevi u slučaju vanrednih situacija.
Opremljen je najsavremenijom elektro-mašinskom opremom, uz stalno praćenje i upravljanje saobraćajem iz tehničko-operativnog centra.
"Ovde je montirana najsavremenija oprema koja se trenutno montira na Balkanu pa i u Evropi", istakao je stručni saradnik "Energoprojekt-niskogradnje" Radomir Elez.
Pokriven je kompletnim sistemom sa video-nadzorom kojim su predviđeni scenariji provala, požara i sl. U tunelu je i promenljiva signalizacija sa savremenom rasvetom u led tehnologiji. Upravlja se iz jednog centra.
"Možemo istog trenutka da reagujemo da sprečimo bilo kakvu nezgodu, katastrofu, dakle da upozorimo vozače na 1.800 metara ispred i na oko dva kilometra sa ulazne strane da se nešto desilo. Ti sistemi su sad u potpunosti u funkciji i vrlo bezbedni", napomenuo je Elez.
Izgradnja tunela "Brančić", najzahtevnijeg građevinskog objekta na 103 kilometra završenog auto-puta "Miloš Veliki" trajala je četiri i po godine.
Prvobitna vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 4
Pošalji komentarIme tunela
Zašto se tunel “Brančić” tako zove?Po nekome ili nečemu?!
@ cestitke
Hrvatski putevi su gradjeni na sasvim drugim terenima ,pretezno u kamenjarima,utoliko laksa i kvalitetnija izvedba.
Čestitke
Građevincima na velikom poslu. Nedavno sam putovao hrvatskim auto-putem gde oni imaju dva tunela dužine skoro 6 kilometara i nisu se toliko hvalili svojim poduhvatima. Tuneli dužine kilometar- dva su im normarna pojava. Svejedno,sve čestitke,prvo državi,na izgradnji ovako značajne saobraćajnice.
Mm
Svaka cast!