четвртак, 06.06.2019, 21:06 -> 22:03
Извор: РТС, Си-Ен-Ен, Њујорк Тајмс
Zašto je propalo spajanje "Fijata" i "Renoa"
Serđo Markione, čovek koji je spasio "Fijat", a potom i "Krajsler", bio je veliki pobornik fuzije. Kompanija koju je napravio sada mora da pronađe drugog partnera nakon što se njegov plan o udruživanju sa "Renoom" srušio, navodi Si-En-En.
"Fijat-Krajsler" je odustao od predloženog spajanja sa "Renoom", nakon što je francuska kompanija tražila još vremena za donošenje odluke o ponudi.
Najveći deoničar "Renoa", francuska vlada – nije bila spremna da potpiše ugovor. Ipak, logika iza spajanja ostaje važeća, kako je francuski proizvođač automobila objasnio u izjavi u kojoj žali zbog odustajanja od novog posla.
"Smatramo da je prilika pravovremena, da ima primamljivu industrijsku logiku i velike finansijske zasluge, a što bi rezultiralo globalnim auto centrom sa sedištem u Evropi", saopštio je "Reno".
Markione, koji je vodio italijansko-američkog proizvođača automobila do svoje smrti prošle godine, verovao je da se proizvođači automobila moraju udruživati kako bi smanjili troškove i prestali trošiti dragoceni novac.
Kombinovanjem "Fijat-Krajslera" i "Renoa" stvorio bi se treći poveličini proizvođač automobila na svetu, a "Dženeral Motors" bi pao na četvrto mesto. Sam "Krajsler" je na osmom mestu najvećih svetskih proizvođača četvorotočkaša.
Markione je u prezentaciji 2015. godine "Ispovesti kapitalističkog ovisnika" naveo da auto kompanije troše previše novca na dupliranje aktivnosti. Bilo bi bolje, smatra Markione da, udruže snage, podseća Si-En-En.
Prema pisanju Njjujork Tajmsa, odustajanje od predloženog spajanje kompanija, za koji se smatralo da bi mogao biti nosilac transformacije auto-industrije, dovelo je do pada akcija obe grupacije.
Vrednost akcija obe kompanije, koje su skočile nakon što je "Fijat" objavio svoju ponudu prošle nedelje, pale su, i to deonice "Renoa" za sedam odsto, a italijanske kompanije za četiri odsto. Akcije "Fijata" su, nakon pada, zabeležile rast, navodi Njujork Tajms.
Kombinatorika pregovora
Sva spajanja zahtevaju balansiranje između različitih interesa, sve dok sve strane u procesu ne budu zadovoljene.
Ovaj dogovor koji bi stvorio trećeg po veličini proizvođača automobila na svetu, međutim, imao je kao zainteresovanu stranu i uticajnu francusku vladu, piše Njujork Tajms.
"Reno" se često opisuje kao krunski dragulj francuske industrije. Vlada je pod političkim pritiskom da sačuva dobro plaćena radna mesta. Takođe, pokrenuto je i pitanje nacionalnog ponosa kada je počela priča o spajanju sa "Fijatom", navodi američki list.
Francuska vlada ima 15 odsto udela u kompaniji i predstavnika u upravnom odboru. Prema prvoj ponudi, koja je podrazumevala jednako učešće oba entiteta u novoj kompaniji, francuska vlada bi spala na 7,5 odsto i zadržala bi predstavnika u odboru.
Francuski ministar finansija Bruno Lemer prošle nedelje sastao se sa čelniicma "Renoa". Zahtevao je da sedište nove kompanije bude u Parizu i da, ako bude otpuštanja radnika, poslove izgube prvo radnici u SAD i Italiji, a tek oni iz Francuske, navela je osoba upućena u pregovore.
Međutim, direktor Džon Elkan uporno je insistirao na stvaranju kompanije koja ne bi bila pod političkim uticajem.
Veruje se i da su sindikati imali važnu ulogu u pregovorima. Njihovi čelnici bili su skeptični nakon "Fijatove" ponude plašeći se otpuštanja. "Reno" je već ukinuo najmanje 22.000 radnih mesta od 2005. godine.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар