Počela izgradnja leve trake obilaznice oko Beograda
Na obilaznici oko Beograda, kineski i azerbejdžanski izvođači su, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, započeli radove na izgradnji nedostajuće leve trake auto-puta – od mosta na Savi kod Ostružnice do tunela Straževica, i obe trake do Bubanj potoka.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da je obilaznica oko Beograda veoma važna za dobijanje "trke" sa Rumunijom i Bugarskom za preuzimanje putnika koji idu za Grčku ili Tursku.
Vučić je, posle obilaska radova na obilaznici oko Beograda, izrazio uverenje da će i najveći deo robnog transporta, kamionima, ići preko naše zemlje kada završimo ovaj put.
"Ta 'trka' je veoma bitna i zato je važno da završite radove pre vremena", poručio je Vučić.
Zahvalio je kineskim i azerbejdžanskim kompanijama koje zajednički rade na ovom projektu, istakavši da je ovo važna stvar za našu zemlju. Naglasio je da je od ogromnog značaja za našu zemlju svaki izgrađeni kilometar, posebno obilaznice.
Obilaznica, prema njegovim rečima, olakšaće život žiteljima Rakovice, Čukarice, Voždovca, Grocke, a značajna je i za južni Banat.
"Tih 19,5 kilometara su od izuzetnog značaja za nas, jer time izbegavamo gužve i haos kroz Novi Beograd, Zemun, preko Gazele i drugih naših mostova, a posebno kroz voždovačke opštine", objasnio je Vučić.
Predsednik Srbije je rekao da će do kraja godine put suštinski biti gotov od Obrenovca do Čačka, da ćemo obilaznicu imati 2021. godine, do kraja godine takođe i Grdelicu, pa auto-put do Bugarske...
Srbija će imati najviše auto-puteva u regionu, sem Grčke, koja je i veća i dobija veliki novac iz EU, dok mi sve gradimo sami, svojim novcem zahvaljujući reformama i pametnoj politici koju smo vodili, rekao je Vučić.
Dodao je da se radi i na tome kako će se finansirati Moravski koridor, pa će se raditi i na putevima Požega–Višegrad i Požega – crnogorska granica, zatim brže saobraćajnice Ruma–Šabac, od Pupinovog mosta dalje ka Zrenjaninu...
Uputio je zahvalnost predsedniku i premijeru Kine, Si Đinpingu i Li Kećangu, kao i ambasadoru te zemlje u Srbiji Li Mančangu, uz reči da će u Srbiji imati uvek iskrenog prijatelja, a takođe je uputio reči zahvalnosti i predsedniku Azerbejdžana Ilhanu Alijevu, zemlje čija preduzeća takođe učestvuju u izgradnji puteva u Srbiji.
U Kini ugovor o izgradnji puta Preljina–Požega
Predsednik je najavio da planira, tokom predstojeće posete Kini, da sa kineskim vlastima potpiše ugovor o izgradnji deonice auto-puta Preljina–Požega.
Vučić je, obraćajući se nakon obilaska radova na obilaznici oko Beograda, rekao da će u septembru, na poziv kineskog predsednika Si Đinpinga, boraviti u Kini, i da će zamoliti da se potpiše ugovor za važnu deonicu auto-puta.
Preneo je da je dobio i pismo kineskog premijera Li Kećanga, u kojem se naglašava odlična saradnja dve zemlje.
Prema njegovim rečima, kineske kompanije odlično rade svoj posao, i pre rokova završavaju posao, što je od izuzetnog značaja ako želimo da pobedimo u trci za tranzitnim putnicima i prevoznicima robe.
Vučić je preneo da mu se Li Kećang u pismu zahvaljuje na unapređenju bilateralnih odnosa.
Pismo je predsedniku Srbije uručio ambasador Kine u Srbiji Li Mančang, koji je rekao da je postao "najsrećniji i najvredniji kurir između dve države".
"Postao sam najsrećniji i najvredniji kurir između dve vlade, dva predsednika. Uručio sam pismo predsedniku Vučiću od kineskog premijera Li Kećanga, koji je zahvalio predsedniku Srbije što daje snagu unapređenju bilateralnih odnosa", rekao je Li tokom obilaska radova obilaznice oko Beograda.
Li očekuje da će kineska kompanija posao uraditi po dogovoru i u roku.
Početku radova prisustvovali su i potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, ministar energetike i rudarstva Aleksandar Antić, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić, zamenik gradonačelnika Goran Vesić, kao i ambasador Azerbejdžana Eldar Hasanov i v. d. direktora "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.
Deonica duga 19,5 kilometara
Glavni izvođač radova je kineska kompanija "Power Construction Corporation of China Ltd", a podizvođač je beogradski ogranak azerbejdžanske kompanije "Azvirt".
Reč je o deonici ukupne dužine 19,5 kilometara, koja obuhvata sektore obilaznice 4, 5 i 6.
Sa prilaznim saobraćajnicama dužina deonice koju su dobili kineski i azerbejdžanski izvođači iznosi ukupno 20,4 kilometra, a vrednost radova je 207 miliona evra.
Radovi se finansiraju 85 odsto iz zajam Eksim banke Kine i 15 odsto iz budžeta Srbije.
Ugovoreni rok za završetak radova je 20. jul 2021. godine ili 36 meseci, pod uslovom da kredit bude efektivan do kraja 2018. godine.
U okviru tog projekta obuhvaćeni su radovi na deonici B, od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Bubanj potok, u dužini od 19,5 kilometara.
Sektor 4 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od mosta na Savi kod Ostružnice do petlje Orlovača, u dužini od 7,7 kilometara.
U okviru sektora 4 potrebno je izvesti levu traku auto-puta, opremiti dva tunela: "Lipak" i "Železnik" i izgraditi tri mosta: most br. 9, 10 i 11 (faza II), kao i preostale radove na petlji Orlovača (faza II).
Sektor 5 obuhvata radove na izgradnji leve trake auto-puta od petlje Orlovača do tunela Straževica (uključujući i tunel) u dužini od 3,1 kilometar.
U okviru sektora 5 potrebno je izvesti kompletno levu traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, leve tunelske cevi tunela Straževica i tri mosta: most br. 13, 14 i 15.
Sektor 6 obuhvata radove na izgradnji obe trake (pun profil) auto-puta od tunela Straževica do petlje Bubanj potok (uključujući i petlju), u dužini od 9,6 kilometara.
U okviru sektora 6 potrebno je izvesti kompletno i desnu i levu traku auto-puta, koja uključuje izgradnju trase, tunel Beli potok, petlje Avala i Bubanj potok, kao i 2 mosta: most br. 16 i 17.
Investitor je Republika Srbija, odnosno Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture.
Obilaznica je deo Koridora 10 i povezaće dva njegova kraka – ka Mađarskoj (severni krak) i Hrvatskoj (E-75), kao i Koridor 11 (E-763), to jest auto-put ka Crnoj Gori.
Obilaznica oko Beograda bi trebalo da ide do Pančeva i njena ukupna dužina biće 69 kilometara, a počela je da se gradi pre 28 godina.
Obilaznica oko Beograda sastoji se iz deonica A: Batajnica–Dobanovci gde su radovi završeni na trasi i na petljama Dobanovci i Batajnica.
Zatim deonice B: Dobanovci – Bubanj potok. Sastoji se iz šest sektora, i to: B1-B3: Dobanovci – most na Savi kod Ostružnice gde su završeni radovi.
Most na Savi kod Ostružnice gde je završena desna konstrukcija mosta (faza I) i u toku su radovi na levoj konstrukciji mosta (faza II).
Sektor B4: Završena je desna traka auto-puta (faza I), a u toku su radovi na izgradnji petlje "Petlovo brdo".
Sektor B5: Završena je desna traka auto-puta od petlje Orlovača od tunela Straževica (faza I).
Sektor B6: Tunel Straževica – petlja Bubanj potok, koja će biti izgrađena u saradnji sa partnerima iz Kine i Azerbejdžana.
Planirana je i deonica C: Bubanj potok – Pančevo (E-70), gde još nisu ugovoreni radovi.
Obilaznica će rasteretiti saobraćaj u Beogradu tako što će preuzeti ceo tranzit, povećaće bezbednost saobraćaja i smanjiti zagađenje.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 4
Пошаљи коментар